21 mei 2022

Heere, ik geef mezelf aan U

Vanmorgen las ik een gedeelte uit het evangelie van Lukas. Hij schrijft in hoofdstuk 5 over een wonderlijke visvangst. Wat mij vooral raakte was de woordenwisseling tussen van Jezus en Simon.

Jezus: "Vaar af naar het diepe gedeelte en werp uw netten uit om te vangen." 
Simon: "Meester, wij hebben de hele nacht gewerkt en niets gevangen, maar op Uw woord zal ik het net uitwerpen." 


De hele nacht gewerkt en niets gevangen. Niets. Maar God zegt: "Vaar opnieuw af en werp je net uit om te vangen".

Amen Meester
Ik wil net zo "handelen" als Simon en zeggen: "Amen, Meester. Op Uw woord zal ik het net uitwerpen."

Op Uw Woord
Op Uw woord zal ik het net uitwerpen. Dit was Petrus' grote verklaring van geloof en vertrouwen in Jezus' woord. En toen er zoveel vis werd gevangen, wist Petrus dat Jezus Heer was. Hij wist ook dat hij een zondig mens was. Dat maakte hem nederig en vol ontzag voor Jezus. 

Hij zei: Ga weg van mij, want ik ben een zondig mens!


David Guzik zegt in zijn verklaring dat er nog een beter gebed is om te bidden. Dat lijkt erop maar is toch net even iets anders: Kom dichter bij me, want ik ben een zondig mens, o Heere!

»»————- ★ ————-««

Overgave aan Jezus
Deze blog schreef ik in 2014. Ik veranderde het wat en plaats het vandaag opnieuw. Het verhaal uit de Bijbel raakt me nog steeds. Er was iets in dit wonder van deze visvangst, waardoor Petrus Jezus aanbad en zich totaal aan Hem overgaf. Dat is een nog veel groter wonder deze bijzondere visvangst. Hij werkte dat ook in mijn hart.



I surrender ALL
Hij is nijn gezegende Redder en mijn God. 
Wat een verbazingwekkende genade!

All to Jesus, I surrender
All to Thee I freely give
I will ever love and trust You
In Your presence daily live
I surrender all, I surrender all
All to Thee, my blessed Savior
I surrender all

All to Jesus, I surrender
Lord, I give myself to Thee
Fill me with Your love and power
Let Your blessing fall on me
I surrender all, I surrender all
All to Thee, my blessed Savior
I surrender all

All to Jesus I surrender
Now I feel the sacred flame
O the joy of full salvation
Glory, glory, to Your name
I surrender all, I surrender all
All to Thee, my blessed Savior
I surrender all (I surrender all)
I surrender all, I surrender all

All to Thee, my blessed Savior
I surrender all (all to Thee, my blessed)
All to Thee, my blessed Savior
I surrender all

💗 Aan welk Bijbelverhaal heb jij goede herinneringen?

4 opmerkingen:

  1. I think Simon realised how bad he was in saying, "Depart from me". The next incident is the man full of leprosy, who Jesus touched although touching leper would have made any one else unclean. We depend on the holiness of Jesus although it makes us feel out sinful state.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks David, that is right. i love how you explain it.

      Verwijderen