2 jul 2022

Het lekkerste water ooit

De warmte hing zwaar tussen de bomen. Mijn keel voelde net zo droog als het zandpad onder mijn voeten. Pfff.... even wat drinken. Ik pakte het flesje uit mijn rugzak maar, wat een pech! Ik kreeg de dop niet open.

Daar sta je dan 😥 


Toen dacht ik aan God
Dat was het moment dat ik aan God en aan Zijn genade dacht als een bron met verfrissend water. Het symbool voor de vergeving van zonden door Jezus. Dat er een oplossing is voor een verknoeid leven. Dat de oplossing een Persoon is. Jezus de Messias. Wie tot Hem komt, zal Hij nooit uitwerpen. Dat Hij zegt: "Als iemand dorst heeft, laat hij tot Mij komen en drinken."

Indien iemand dorst heeft, hij kome tot Mij en drinke! Wie in Mij gelooft, stromen van levend water zullen uit zijn binnenste vloeien. Joh. 7:37b-38

Hoe liep het af?
Hoe het met mij afliep in het bos 🌲🌲🌲
Goed!


Het lekkerste kraanwater ooit
Ik liep verder en probeerde het opnieuw. Toen lukte het wel en kon ik eindelijk drinken. Nog nooit smaakte kraanwater zo lekker. Ik heb er driedubbel van genoten.  

Ik leerde dit:

  • vergeet je ziel niet;
  • vergeet Jezus niet;  
  • vergeet niet te drinken. 

Bij de Bron leven
Ik herinnerde me dat er gratis vergeving te krijgen is voor al mijn (dagelijkse) duikelingen. Dagelijks leven bij de Bron!


4 klikbare linkjes over water & dorst
💧 Dorst!

Video John Piper

Our hearts wander to the sewer even though Jesus offers living water. Only he can change and satisfy our deepest desires. John Piper


💧  Neem jij altijd water met je mee?
🎧 Welke lied past bij mijn blog?

2 opmerkingen:

  1. Hi Aritha, Good topic for summer, the living water of Yeshua, He gives freely to who all who are thirsty!! Such a wonderful promise, wonderful Saviour! Blessings and Love.❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Water, ik neem het alleen mee als ik ga tennissen en het heel warm is!
    Ik ben altijd blij met de drinkwaterkranen die ik tegen kom tijdens het hardlopen, dan hoef ik niet met flessen of doppers water te sjouwen.
    Een mooi lied is: 'Let Your living water flow over my soul'. Ken je die? Van vinesong vind ik 'm 't mooist!

    BeantwoordenVerwijderen