29 okt 2022

In GODS dienst, Warren Wiersbe

Dien jij in de kerk? Dan is In GODS dienst echt een boek voor jou. Warren Wiersbe legt in 30 korte hoofdstukken de basiselementen van het werk voor de Heere uit.
  • Waarom dienen we als gelovigen?
  • Wie dienen we?
  • Waarom doet het ertoe?

In GODS dienst, Warren Wiersbe

Warren Wiersbe was een Amerikaanse predikant, bijbelleraar en schrijver. Hij overleed in 2019, twee dagen voor zijn negentigste verjaardag.

Een prachtig geschenk
Dr. Wiersbe: “Voor mij is schrijven een bediening. Ik kan niet zoveel van de dingen die succesvolle mannen kunnen doen. Maar ik kan lezen en studeren en denken en onderwijzen. Dit is een prachtig, prachtig geschenk van God. Het enige wat ik doe is gebruiken wat hij mij heeft gegeven om mensen te onderwijzen en om de Heer Jezus Christus te eren."

Remembering Warren Wiersbe - 1929-2019


Alleen nog tweedehands
Warren Wiersbe schreef ontzettend veel boeken. Er zijn er ook wat in Nederlands vertaald. "In GODS dienst" is alleen tweedehands nog verkrijgbaar. Ik hoop dat er een herdruk komt. 

Uit het voorwoord: 
Niemand die dit boek met een open en bidden hart leest, kan dezelfde blijven. In een tijd waarin het christelijk werk van zoveel kanten aangevallen en uitgedaagd wordt, heeft God voorzien in een prachtige bron van wijsheid voor allen die dit boekje willen lezen en bij de troon van God vragen om een ware dienaar van Hem te worden. Jim Cymbala 

In GODS dienst, Warren Wiersbe

Het is niet voor niets
Het hoofdstuk dat me het meest raakte is: de eenheid bewaren. Hij sluit dat hoofdstuk af met deze woorden:

Denk eraan dat terwijl u anderen dient, de Heere u aan het dienen is. Hij rust u toe vanuit de hemel (Hebr, 13:20-21). Hoe pijnlijk of ontgoochelend uw dienst soms mag lijken, het is niet voor niets. God bouwt aan uw karakter terwijl Hij aan Zijn kerk bouwt, en wat Hij doet zal voor eeuwig blijven bestaan. Vanuit dat perspectief is het zelfs de moeite waar om kritiek te krijgen!

Warm aanbevolen
Ik vind de inhoud van dit boek inspirerend. Wil je meer weten over het dienen van God, dan zou ik op zoek gaan naar een tweedehands exemplaar. Het is niet alleen een boek voor de "fulltimers'"maar voor ieder christen die zich bewust is dat hij in dit leven in dienst van God staat. Warm aanbevolen!

📚 Heb jij wel eens een boek van Warren Wiersbe gelezen?

4 opmerkingen:

  1. I had not heard of him before. I looked on iBooks and they have a lot of his work.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik heb boeken van hem gelezen. Waardevol en leerzaam!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Wendy and Sandi, voor jullie reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, ik heb nog geen boeken van deze man gelezen. Maar de zin die jij hier aanhaalt raakt mij:
    Denk eraan dat terwijl u anderen dient, de Heere u aan het dienen is. Hij rust u toe vanuit de hemel (Hebr, 13:20-21). Hoe pijnlijk of ontgoochelend uw dienst soms mag lijken, het is niet voor niets. God bouwt aan uw karakter terwijl Hij aan Zijn kerk bouwt, en wat Hij doet zal voor eeuwig blijven bestaan. Vanuit dat perspectief is het zelfs de moeite waar om kritiek te krijgen!
    Dus je hebt me wel benieuwd gemaakt naar de inhoud van de boeken die hij schrijft. Dank je wel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen