20 nov 2015

Zijn hand is daar!

Op een mistige dag zei een voorganger: "Deze mist leert me meer dan ooit geloven in de onzichtbare wereld. Hier dichtbij staan eikenbomen, verborgen in de mist. Ik zie ze niet. Maar ik weet dat zij er zijn. Een kind zou me uitlachen als ik zei dat ze er niet zijn omdat ik ze niet zien kan. Toch zijn er mensen die weigeren te erkennen dat er een onzichtbare wereld is, om de eenvoudige reden dat zij het niet zien."

Het geloof nu is een vaste grond van de dingen die men hoopt, en een bewijs van de dingen die men niet ziet! Hebreeën 11:1


ZIJN HAND IS DAAR

In mijn dagboek ging het gisteren over Billy Graham die in een moeilijke periode Gods aanwezigheid niet ervoer. Hij dacht dat hij er helemaal alleen voor stond. Hij schreef in zijn nood een brief aan zijn moeder en zij schreef terug:

Jongen, het komt heel vaak voor dat God Zich terugtrekt. Dat doet Hij om jouw geloof te beproeven. Hij wil dat je ook in de duisternis op Hem vertrouwt. Dus, mijn zoon, steek in geloof je hand omhoog, dwars door de mist heen dan zul je ontdekken dat Zijn hand daar is.

5 opmerkingen:

  1. Bemoedigend...! Dank je voor het delen:)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi stukje Ariëlla, het geeft je houvast.
    Fijn weekend,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi om dit te lezen. Zo bemoedigend. Dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, mooi blogje! Fijn om even te lezen voor het slapen gaan... had ik net even nodig. Dankjewel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You have a lovely place here and I'm so pleased that I found you through your visit to my blog.
    I look forward to following along worth you.
    To God be all glory~~
    Debbie

    BeantwoordenVerwijderen