30 nov 2015

Kom tot Jezus!

Mensen zonder God lijken op schepen, die ronddrijven zonder anker. Ze komen met ons in botsing. Wat moet je als je collega zegt dat hij never in God wil geloven, omdat de Bijbel zo gewelddadig is?

STAANDE BLIJVEN

Staande blijven in een wereld waar zoveel meningen zijn is niet gemakkelijk. Het is bijna onmogelijk zelfs. Het ene stelsel van wijsbegeerte vernietigt het andere. Wat is waarheid?


C.H Spurgeon zegt ergens: 

Wortel je standvastigheid niet in leringen van de mensen. Kom, en leer van Jezus, en je zult rust vinden! Geloof in de Heere Jezus Christus, ook al spreken alle rabbi's je tegen. Jezus leeft en Hij heeft lief.

Geloof dat Hij:
  • dat Hij de Zoon van God is 
  • dat Hij mens is geworden 
  • dat Hij geleefd heeft 
  • dat Hij is gestorven 
  • dat Hij weer opgestaan is

Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal je rust geven. Matth 11:28

RUST IN JEZUS

Laat die bootjes zonder anker je niet aan boord nemen. Stop ermee om de waarheid na te jagen. Kom tot Jezus en je zult rust vinden. Ook voor die ene bron van onrust: je verstand.

4 opmerkingen:

  1. Geloven, al lijkt dat voor anderen tegen beter weten in..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. All the wisdom of man is folly to God.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vertrouw niet op mensen, maar laat je door Hem leiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je collega heeft vanuit zijn gezichtspunt gelijk. De Bijbel is ook gewelddadig. Jaren geleden zei mijn schoonvader ook zoiets tegen mij. Ik reageerde toen vrij impulsief en zei dat hij eens in het Nieuwe Testament moest gaan lezen, daar waar het over de Here Jezus gaat. Ik heb mij verbaasd over zijn reactie. Hij stond op en ging weg. Ik was een paar uur later nog verbouwereerd. Hij heeft het nooit meer op die manier over de Bijbel gehad.

    BeantwoordenVerwijderen