4 dec 2014

Hij heeft gedacht aan Zijn genade

Ik vergeet wel eens iets! Vanmorgen vergat ik iets mee te nemen uit de winkel: koekjes. Ook ben ik wel eens door de stress een afspraak helemaal vergeten. Nog erger, ik beloof wel eens wat in mijn enthousiasme, terwijl ik die belofte niet na kan komen omdat ik mezelf overschatte.

God is zo niet.
Hij is getrouw.
Zijn plannen falen niet.
Hij houdt Zich aan Zijn Woord

Hij heeft gedacht aan Zijn goedertierenheid en trouw voor het huis van Israël; alle einden van de aarde hebben gezien het heil van onze God. psalm 89:3a

HE HAS REMEMBERED

Hij gedacht aan Zijn goedertierenheid. In het Engels staat er: He has remembered His mercy. Maria noemt deze woorden gedeeltelijk in haar lofzang en koppelt die aan de gebeurtenissen rondom de komst van de Jezus Christus.

God beloofde een Verlosser en gaf Hem ook.


... alle einden van de aarde hebben gezien het heil van onze God. psalm 89:3b

OOK DE HEIDENEN


Psalm 98 is verbonden met Jesaja 52:10b En alle einden van de aarde zien het heil van onze God. Gods verlossingskracht (Zijn heil) strekt Zich uit naar de einden der aarde. Want er staat geschreven: Ik heb U ook gegeven tot een licht voor de heidenvolken.

HIJ HEEFT GEDACHT AAN ZIJN GENADE

Daarom mag ik me nu verheugen in Hem, die ooit op het tempelplein zei: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. God beloofde een Verlosser en gaf Hem ook. Hoe groot is Zijn genade!

7 opmerkingen:

  1. "I have given thee for a light to the nations."

    Woooo....thankful.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amen ..zo,n prachtig post ik had het echt nodig..bedankt zuster die je altijd ons bemoedigd met jou warme posts...ik lees altijd vroeg in de ochtend...fijne weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankbaar voor Hem... Dank voor deze mooie post!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amen Ariella,
    God is not a man that He should lie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. This is a beautiful post. Thank you for sharing. Have a wonderful day! John

    BeantwoordenVerwijderen