31 okt 2015

Je bent hier met een reden

Ik las zoiets moois in een boekje; dat wil graag delen op mijn blog. Het was een goede geestelijke les voor mij.

Je bent hier niet bij toeval; je bent hier vanwege Gods plan. Jouw land, je stad, je familie, je baan of school - God heeft je daar neergezet en Hij doet nooit iets zonder reden. Je bent hier vanwege Gods soevereine plan en Hij wil je gebruiken op de plek waar je bent.


NIET THUIS

Misschien voel jij je niet thuis op de plek waar je bent. Denk dan aan het Joodse volk. God voerde hen weg in ballingschap als straf voor hun afgodische levensstijl. Hun thuisland was daardoor onbereikbaar voor hen.
Wat vroeg God van hen in die tijd?
Hij vroeg dit:

Zoek de vrede voor de stad waarheen Ik u in ballingschap heb gevoerd. Bid ervoor tot de HEERE, want in haar vrede zult u vrede hebben. Jeremia 29:7

EEN INSTRUMENT

Wees een instrument van Zijn liefde en gerechtigheid. Bid voor de stad, voor het land waar je je niet (meer) thuis voelt, voor de moeilijke situatie. Vraag God om jou te gebruiken tot Zijn eer op de plek waar Hij je heeft geplaatst!

7 opmerkingen:

  1. Doelgericht leven /Purpose of a Driven Life heeft ook van dit soort mooie quotes. Fijn dat je mij er weer even aan herinnerd. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo, wat prachtig! Het verwoordt precies hoe ik me vaak voel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You are not here by chance.

    Ah, those are powerful, reassuring words!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Praise God that He has a unique plan for each of us! God bless.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your posts are so encouraging. This is what I love about your blog! Thank you Ariëlla!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi stukje! Heel bemoedigend! Bedankt voor het posten:)!

    BeantwoordenVerwijderen