10 aug 2018

De hemels Tuinman vergeet Zijn tuin niet!

Uit mijn dagboek

zondag 28 juni 2015


Mijn tuin is zo droog de afgelopen weken! Ik heb een paar keer moeten sproeien want de blaadjes van de hortensia's hangen helemaal slap. Sommige struiken zijn zelfs verdord! Ook de andere planten snakken naar water!

De grote stukken besproei ik met de tuinslang. Maar voor de potten gebruik ik mijn gieter.


Van binnen voel ik soms net zo droog als mijn tuin. Dan snak ik naar God in al mijn dorheid. Ik weet dat Hij me opnieuw zal vervullen met Zichzelf. Hij is mijn hemelse Tuinman en zal Zijn tuin niet vergeten.

Ik zal water gieten op de dorstige
en stromen op het droge.
Ik zal Mijn Geest op Uw nageslacht gieten
en mijn zegen op Uw nakomelingen.

Ben je verdord en doods van binnen? God zegt tegen je: Het dorre land zal tot een waterpoel worden, het dorstige land tot waterbronnen. Verlies de moed niet. Wees stil en rust vertrouwend aan Zijn voeten zoals Maria deed.

6 opmerkingen:

  1. Yes, I want to have a heart like Mary or the John the Beloved or Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jesus is the living water. He refreshes as no one else can.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een sprekend beeld in deze periode van grote droogte. Bidden om regen voor ons land en onze hartetuin want regen is zegen. Be blessed dear Aritha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi beeldend gesproken, God zal waterstromen gieten op het verdroogde land en ziel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig stukje Aritha. Ja inderdaad, Hij verlangt er net zo naar om ons te vullen en verfrissen!

    BeantwoordenVerwijderen