29 dec 2018

JEZUS, IK HEB U NODIG

Uit mijn dagboek
2017
Soms voelt Jezus zo ver weg
En kan ik Zijn stem niet horen
Maar 'k vind Hem in gebed als 'k zeg
Heer, zonder U ben ik verloren.

Jacoba van de Weghe


GOD ZOEKEN: 
Jeremia 29:13 

U zult Mij zoeken en vinden, wanneer u naar Mij zult vragen met heel uw hart.

GEBED: Psalm 63:2 

O God, U bent mijn God! U zoek ik vroeg in de morgen; mijn ziel dorst naar U, mijn lichaam verlangt naar U in een land, dor en dorstig, zonder water.

ONTMOETING: Lukas 24:29-32 

En zij drongen er bij Hem op aan en zeiden: Blijf bij ons, want het is tegen de avond en de dag is gedaald. En Hij ging naar binnen om bij hen te blijven. En het gebeurde, toen Hij met hen aan tafel aanlag, dat Hij het brood nam en het zegende. En toen Hij het gebroken had, gaf Hij het aan hen. En hun ogen werden geopend, en zij herkenden Hem, maar Hij verdween uit hun gezicht. En zij zeiden tegen elkaar: Was ons hart niet brandend in ons, toen Hij onderweg tot ons sprak en voor ons de Schriften opende?

Jesus I need You
Every moment I need You
Hear now this grace bought heart sing out
Your praise forever

Beauty for ashes
You find the weak and contrite heart
Shoulder its burdens
And carry it into the light

Reuben Morgan

11 opmerkingen:

  1. Prachtig!! Dank je wel voor deze bemoedigende teksten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een kracht en waarheid in Zijn Woord. Amen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop in al mijn klachten, op Zijn ONFEILBAAR Woord! Psalm 130

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I often feel that deep soul hunger for more of God! Love the Bible verses, the assurance they bring!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wishing you a joyous new year with love, hugs and blessings and prayers for a Jesus filled 2019!!

    Dear Aritha, I just received this new years message from a friend, and then when I read your post it seemed perfect to share and wish you a Jesus filled 2019!! Happy New Year!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeremia 29:13 spreekt mij het meeste aan.
    Zoeken en vinden, hoe mooi is dat...

    BeantwoordenVerwijderen