10 dec 2018

WACHT OP HEM!

Uit mijn dagboek

Zou er iets te moeilijk zijn voor God? Hij weet echt wel waarom jij je zo onrustig voelt. De kronkelpaden van je gedachten liggen open voor Hem en hij weet precies hoe Hij je angstige hart kalmeren kan. Dat ook. Hij KAN het. Vertrouw op Hem.


God zal een weg maken, zelfs als het lijkt alsof er geen weg is. Nu is het misschien donker in je leven. Maar Hij zal het licht door laten breken. Wacht op Hem! Hij zal zeker komen.

Sommigen van ons weten wat het is om verleid te worden tot ernstige twijfel. Sommigen weten wat het is om gekweld te worden met vreselijke verzoekingen, waar we (nog steeds) weerstand tegen moeten bieden. In zulke conflicten voelen we ons zo alleen. Je kunt je gevoelens niet vertellen, dat durf je niet. En als je het wel doet kan het zo maar gebeuren dat je broeder of zuster je berispt. De meeste volgers van Jezus zouden zelfs niet begrijpen wat jij meemaakt. Zelfs degenen die moeilijke wegen hebben bewandeld, antwoorden: Dit zijn dingen waarin ik je niet kan volgen. Ik snap je niet." Alleen Christus is in alles verzocht geweest, maar zonder zonde. Hij alleen kent de kronkelpaden van onze angst en ons verdriet om de aanvallen van de satan in ons leven. Maar zelfs op die afgelegen weggetjes is de Vader bij ons, om ons te helpen, te ondersteunen en ons genade te verlenen om tenslotte te overwinnen. Wanhoop niet! (Vrij naar C.H. Spurgeon)

Psalm 27 Verberg Uw aangezicht niet voor mij. Wijs Uw dienaar niet af in toorn, U bent mijn hulp geweest; laat mij niet in de steek en verlaat mij niet, Als ik toch niet had geloofd dat ik de goedheid van de HEERE zou zien in het land van de levenden, ik was vergaan, o God van mijn heil.Wacht op de HEERE, wees sterk en Hij zal uw hart sterk maken; ja wacht op de HEERE.

Psalm 62 Zeker, mijn ziel is stil voor God; van Hem is mijn heil. Zeker, Hij is mijn rots en mijn heil, mijn veilige vesting; ik zal niet al te zeer wankelen.


 Micha 7 Zelf zal ik echter uitzien naar de HEERE, ik zal wachten op de God van mijn heil. Mijn God zal mij horen.Verblijd u niet over mij, mijn vijandin, want als ik gevallen ben, zal ik weer opstaan, als ik in duisternis zit, is de HEERE mij een licht.

If the Lord Jehovah makes us wait, let us do so with our whole hearts; for blessed are all they that wait for Him. He is worth waiting for. The waiting itself is beneficial to us: it tries faith, exercises patience, trains submission, and endears the blessing when it comes. The Lord’s people have always been a waiting people.

10 opmerkingen:

  1. Yes, God makes a way that I can not even imagine. He has provided for my needs in unexpected ways just recently! Praise His name!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Aritha! Zo herkenbaar..
    En toch: 'Maar ik zal uitzien naar de HEERE!'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Aritha voor deze prachtige bemoediging!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes, beautiful encouragement!
    Sometimes its difficult to wait, but surely it is good to wait on the LORD!
    Amen♡

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aritha - this is such a great post. Who doesn't doubt from time to time?? Even Jesus' disciples struggled and they walked and talked with Him and saw miracles...yet they were faithless at times. May we never underestimate the evil one and his schemes but also may we never forget the power of our Lord Jesus. Thank you friend for these lovely thoughts. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ♡ Thanks for your encouraging. Never forget the power of our Lord Jesus.

      Verwijderen