9 jan 2020

IK WANDEL IN DE REGEN

Ik wandel nog niet zo lang maar als ik wandel, wandel ik het liefst in het bos. Het leven is chaotisch en ik heb stilte en rust nodig om naar God te luisteren en op Hem te wachten. Charles R. Swindoll schrijft erover:
Onze stille bezoekjes aan de natuur brachten onze harten dichter bij God. In één woord: ze maakten ons rijker. Hoe druk hebben wij het gekregen ... met als gevolg: hoe leeg zijn wij?


Gisteren regende het zachtjes en ik vond het getik van de druppels om me heen rustgevend. Thuis had iets gelezen over Gods liefde en daar dacht ik verder over na, terwijl ik op het pad onder de hoge dennenbomen liep.

Citaat John Owen

Gods liefde is als de hemelen die vol van regen, stromen van water doen neerdalen om de aarde vruchtbaar te maken. De liefde van de Vader is als een sprankelende bron, die nooit opdroogt. Met Zijn liefde doordrenkt de Vader de personen die Hij liefheeft en creëert goedheid in hen. (John Owen)

Ik kan het nog steeds niet begrijpen dat Hij mij werkelijk liefheeft. 

Refomeisje
Als reformatorische meisje werd ik vooral gewezen op Zijn verschrikkelijke majesteit. Het ìs een ook kant van Gods karakter (Hebr. 10:27, 31). Helaas werd de andere zijde nooit duidelijk uit de doeken gedaan. De Heere Jezus werd vanaf de preekstoel de meest verborgen Persoon genoemd en deze uitdrukking wierp een barrière tussen mij en Hem. Daarnaast werd er gewaarschuwd voor mensen die de Heere Jezus maar aannamen; zij gingen er met een gestolen Jezus vandoor. 

Ik ben Hem zo dankbaar dat Hij me leidde en het juiste boek liet lezen.

Niet luisteren naar de stem van de Geest
Hoe komt het toch dat veel (reformatorische) christenen de liefdevolle gemeenschap met de Vader veronachtzamen? John Owen zegt dat het komt omdat ze onbekend zijn met hun zegeningen en voorrechten. Omdat ze niet luisteren naar de stem van de Geest ‘opdat we zouden weten de dingen die God ons rijkelijk schenkt’. Maar hoe zullen zij het weten als het het niet gepredikt wordt? 

Ik huil om hen.
Ik bid dat mensen die in een zelfde soort kerk zitten als waar ik vandaag kom, boeken gaan lezen van John Owen e.a. Die boeken zullen hen helpen om de Bijbel te lezen zoals de Heere wil dat de Bijbel gelezen wordt.

Ik wandel weer verder door het bos en hef mijn gezicht omhoog. De zachte regen maakt mijn wangen nat. Vaders liefde voor mij is als de hemelen die vol regen, stromen van water doen neerdalen. Een sprankelende bron die nooit opdroogt. 

Johannes 16:26  ... de Vader Zelf heeft u lief, omdat u Mij hebt liefgehad en hebt geloofd dat Ik van God ben uitgegaan.

Leestip: Zoeken naar God de Vader

12 opmerkingen:

  1. Wandelen of fietsen brengt je dichter bij God, maar dan moet je wel alleen zijn anders hoor je Zijn Stem niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Aritha! Sorry I keep deleting the comment!! I was trying to express something, but the comment words changed in the "published" so I deleted it! so just make a short and sweet comment for now!-- I love the post! Blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een paar jaar geleden was maandagochtend mijn wandelochtend, er kwamen andere dingen of redenen waarom het niet lukte en zo werd het wandelen steeds minder en uiteindelijk helemaal niet meer.
    Ik mis het eigenlijk best, het waren zulke mooie uren met God, het is net of je Hem beter verstaat in de natuur. Nu heb ik geen bos in de buurt maar wel een polder die aan te lopen is.
    Het is mijn plan het weer op te pakken, heb er ook weer een ochtend voor vrij gepland maar m'n eerste wandeling werd verhinderd door de griep........dat was nou weer jammer.
    Wat kan de manier waarop wij als kind in de kerk over God hebben gehoord ons dwars zitten hé. Ook al kom ik uit een heel andere stroming, ook ik heb daar last van gehad, en soms nog.
    Veel wandelplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier nog zo'n refomeisje. Wat zijn we toch arm opgevoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Praise the Lord that He is the Living Water and that our sins are washed away in His blood! Thank you for the excellent and inspiring post. God bless you.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het refomeisje is mij uit het hart gegrepen, maar Zijn Vaderlijke liefde heeft het gewonnen.
    "Soli Deo Gloria"

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aritha I followed your link and found the post about Andrew Gray. I have never read any books by him or John Owen either - will be checking out books by these great Christian writers. I too struggle with the thought that God Loves Me So. Are we not glad that His love is for each of us no matter what we have said or done. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een zegen dat je de Here Jezus en het liefdevolle Vaderhart hebt mogen leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. "And a certain woman ... who worshipped God, heard; whose heart the Lord opened to attend to the things spoken by Paul ...", Acts 16: 14.
    I think that applies!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dear Aritha - could I use your comment section to make a request to you and any who read? Please pray for my son who appears to have become involved in a "church" which has unsound doctrines and some features of a cult.

    Grace be with you.

    BeantwoordenVerwijderen