26 jul 2021

BIJBELLEZEN IN DE ZOMER

BIJBELLEZEN in de zomer 📖❤️
Ik lees het evangelie van Markus. 
Hoe? 

Bijbellezen

Bijbellezen in de zomer (mijn manier)

  1. Ik bid en lees een stukje in de vroege morgen
  2. Later op de dag luister ik naar Baruch Korman over datzelfde stukje
  3. Soms check ik de grondtekst halverwege de dag
  4. Nog weer later lees ik uit een commentaar op het evangelie van Markus ( hierdoor begrijp ik het verhaal in zijn context).

Ik doe lang over een hoofdstuk maar ik vind het fijn om het zo te doen. Eerlijk is eerlijk: ik heb er ruim de tijd voor 😌

Bijbel beter begrijpen

Het verrast me dat ik op deze manier de dingen beter begrijp. Het is belangrijk om bij het bestuderen van de Bijbel naar de context te kijken. Waarom? Lees dat HIER.

Hoe lees jij je Bijbel

BIJBELLEZEN in de zomer 📖❤️
Hoe lees jij je Bijbel? Wat is de manier die het beste bij jou past?


5 opmerkingen:

  1. Leuke naam heeft deze website!

    Het interview met Gijsbert van den Brink is mooi. En ik dacht na het lezen ervan, dat het misschien handiger is om eens in het NT te beginnen met het Bijbellezen na het avondeten met hele gezin. We komen niet zoveel verder in het OT.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Heleen. Dat is een goed idee en leuk dat het interview je op die gedachte bracht.

      Verwijderen
  2. Ik heb mij de afgelopen periode op de psalmen geconcentreerd. Elke dag een psalm. Deze heb ik als bijbeljournal bewerkt; mijn creatieve stille tijd. Dat was heel kostbaar. Ik ga nu verder in de spreuken. Lees maar: http://creativeworship-workshop.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I'm afraid I'm not as systematic as you! Sometime it's good to read only a verse, and sometimes a book at a time. It's important to read both New and Old Testaments.

    BeantwoordenVerwijderen