5 jun 2022

Ik bid weer

Ik was er zo van overtuigd dat God een opwekking zou geven Hij beloofde dat Hij dat Hij met Zijn levendmakende Geest zou komen. Ik was er zeker van!


Ik zal water gieten op het dorstige en stromen op het droge. Ik zal mijn Geest op uw nageslacht gieten en Mijn zegen op uw nakomelingen. Zij zullen opkomen tussen het gras, als wilgen aan de waterstromen. 
Jesaja 43:3-4

Bezoek uit de hemel
Later kwamen er inderdaad veel jongeren tot geloof. Ik herinner me die ene avondmaalsbediening levendig. Zóveel jonge mensen die voor het eerst avondmaal vierden. Het was een uitstorting van Zijn bijzondere aanwezigheid. Vreugde, vrede, ootmoed. Een onvergetelijk bezoek uit de hemel. Zijn Geest op het nageslacht. Zijn zegen op de nakomelingen.


Scheuring en spraakverwarrig
Toen werd er besloten tot de vorming van de PKN en de harten van veel gelovigen verstarden. Er kwam een soort van Babylonische spraakverwarring. De kerk scheurde. Die scheuring is nu al 12 geleden. Ik verlang vaak terug terug naar die ene wonderlijke zondag

Die God leeft nog
Ik gaf het bidden voor een herleving op. Opwekking, daar geloofde ik niet meer in. Ik werd een beetje cynisch. Dat was niet goed want diezelfde God leeft nog steeds. Ik bid weer. En jij?

Want Hij heeft Zelf gezegd dat Hij water gieten zal op het dorstige en stromen op het droge. Hij zal doen wat Hij beloofde. Bij de Joden. Ook bij ons. Leg je hand op de belofte en smeek de Heere te doen wat Hij heeft gezegd. Hij kan niet liegen, Hij zal Zijn woord nooit herroepen.

💥 Mijn blogs over OPWEKKING 

---

Dit bericht heb ik eerder geplaatst, in 2015. Ik werkte het iets bij en publiceerde het opnieuw omdat het voor mij actueel is.

1 opmerking: