22 nov 2014

HOE LIEF HEB IK JOU!

Soms merk ik dat mijn kind een aarzelende houding tegen mij aanneemt als ik hem een berisping gegeven heb. Ik zie aan zijn houding dat hij denkt: vindt mama mij nog wel lief? Dan leg ik mijn hand onder zijn kin en zeg: Kijk me eens aan. Zie je niet hoeveel ik van je houd?

HOE LIEF HEB IK JOU!

Een paar weken geleden hoorde ik een voorganger zeggen dat God door middel van Zijn woorden op dezelfde manier ook Zijn hand onder je kin kan leggen. Dan zegt Hij: Zie je niet hoe lief Ik jou heb! Zie je niet hoe Ik er naar verlang om je in Mijn armen te kunnen sluiten. Ik heb je voor eeuwig lief! Kijk eens wat Ik daarvoor gegeven heb: Mijn eniggeboren Zoon.


GOD GAF

God was bereid om het Liefste dat Hij kende te over te geven tot in de diepten van de dood. En van het graf. Opdat ik (en jij) eeuwig leven zou kennen. Zelfs de dood kan ons niet scheiden van de liefde in Jezus Christus.

Ziet hoe groot is de liefde die ons de Vader gegeven ons gegeven heeft: dat wij kinderen van God worden genoemd. 1 Johannes 3:1

GEFELICITEERD!

Ben jij dat ook, door het geloof? Dan ben je te feliciteren. Zalig (ongelofelijk gelukkig) ben jij, want weet je wat je in de Heere Jezus allemaal mag hebben?
 
  • Vergeving van zonde 
  • Vrede met God 
  • Gerechtigheid 
  • Eeuwig Leven 

ALS EEN KIND ZO BLIJ

De Heere ziet ernaar uit dat wij als Zijn (blije) kinderen leven. Met een hart vol dankbaarheid over wat Hij ons geeft. Over wie we in Hem, Jezus Christus, mogen zijn. Er kan heel wat gebeuren in ons leven. Maar ...wat je ook ontvalt en wat je ook los moet laten, dit is wat blijft:
Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen, noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere.

4 opmerkingen:

  1. We are now children of God... amazing! What love our Heavenly Father has lavished on us!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Ariella,
    yes, we have to see both the rod and the staff as God's love for us when we are in Jesus, just as correction is part of our love for our children.
    God bless you and your family.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt het prachtig geschreven
    Ik zei en zeg altijd tegen mijn kinderen, dat ik zielsveel van ze houd.
    De dingen die ze soms doen of zeggen, maken me verdrietig maar neemt mijn houden van beslist niet weg.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Onze dominee had het er afgelopen zondag ook nog over. Wat heeft God een liefde voor ons,zondige mensen!

    BeantwoordenVerwijderen