13 nov 2014

IN ZEE GEWORPEN

De vorig keer schreef ik over een bekende tekst uit het Oude Testament. Gods vergeving wordt daar zo mooi voorgesteld! In het Micha 7:19b vond ik nog zo'n metafoor.

Ja, U zult al hun zonden werpen in de diepte van de zee.


ZONDEN OVERBOORD

God werpt ze overboord; in de diepten van de zee. Wat gooit Hij in de diepten van de zee? Onze zonden. Hij gooit ze daar zodat ze nooit meer tegen ons gebruikt kunnen worden. Nooit worden ze meer teruggevonden.

Ik ontdek al lezend in mijn boekje dat God ze niet zo maar per ongeluk over boord vallen. Nee, God werpt ze heel bewust in de diepten van de zee. Hij wil dat ze voor eeuwig verdwijnen!

  • Waarom? 
  • Hoe kan Hij dat doen? 
  • Moet ik dan niet eerst boete doen om vergeving te krijgen? 
  • Moet ik niet eerst aan bepaalde voorwaarden voldoen om Gods zegen te krijgen? 

ER IS AL AFGEREKEND

Er hoeft helemaal niets meer bij. God heeft via Zijn Zoon Jezus Christus definitief afgerekend met de zonden. Zo kan Hij genade aan mij geven terwijl ik eigenlijk alleen maar Zijn toorn verdien. Hij roept mij vanuit de duisternis tot Zijn licht en zegt: "Wie tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen." En als ik kom ervaar ik dat Hij al mijn zonden in de diepte van de zee geworpen heeft. Ver weg.

Wat een hartverwarmende liefde!

Geschreven naar aanleiding boekje: Genade

6 opmerkingen:

  1. Amen! I deserve death but through Christ have been given eternal life!! Praise God.
    I hope you're having a great week :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit genoeg verwondering daarvoor hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lovely photo!


    Powerful sentiment. As the song says, grace is amazing!


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi stukje. Ik ben het er helemaal mee eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. G'd wil dat wij naar Hem toegaan, omdat het kan en mag door Zijn Zoon, onze zonden belijden en ze bij Hem achter moeten laten, zodat Hij ze in de diepte van de zee kan gooien. Verboden te vissen!!!

    BeantwoordenVerwijderen