11 nov 2014

Zover het oosten is van het westen

Zover het oosten is van het westen, zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan. (psalm 103: 12)

Zo ver als het oosten verwijderd is van het westen. Hoever is dat? Oost en west ontmoeten elkaar eigenlijk nooit. Beide windrichtingen zijn in zekere zin oneindig ver van elkaar verwijder volgens het boekje dat ik lees (Genade, Jerry Bridges)

ONVOORWAARDELIJK

Deze Bijbelwoorden heb ik zo vaak gehoord dat ik er helemaal niet meer verbaasd door opkijk. Maar als ik het echt tot me laat doordringen wat er voor dieps en moois staat, ben ik helemaal verwonderd. God laat mij zien dat Zijn vergeving onvoorwaardelijk en totaal is.
  • Hoe kan God dit doen? 
  • Hoe kan Hij mijn zonden zo ver wegdoen? 

ALS EEN LAM

Het antwoord is: Omdat Hij mijn zonden op Christus legde. Jezus onderging als het Lam van God de straf die ik moest ondergaan. Daarom kan Hij mij vergeven. Hij verwijderde al mijn zonden, zodat ze geen invloed meer zouden hebben op Zijn relatie met mij.

Zover het oosten is van het westen, zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan. Dit is echt een van de mooiste beschrijving van de mate van Gods vergeving die ik in het Oude Testament gevonden heb.

Loof de HEERE, mijn ziel, en vergeet niet van Zijn weldaden!

Geschreven naar aanleiding van het boekje: Genade.

4 opmerkingen:

  1. wat een prachtig bijbel vers...en blog ook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, how incredible to think He removes our sins so very far from us!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amen, this is a beautiful Bible verse, a truly living word.
    God bless

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh my friend, Psalm 103:12 is one of my favorite verses and it always touches my heart. Thank you for sharing this precious and wonderful news with us :)

    Hugs to you!

    BeantwoordenVerwijderen