31 jan 2015

Geloof je dat Ik dat kan doen?

Soms bekruipt me de twijfel. Ik verlies mijn doel uit ogen. Komt het allemaal wel goed, God? Ik ben zo hardleers! Hij stelt mij gerust:

Hij Die je roept, is getrouw: Hij zal het ook doen. (1 Thess. 5:24)


God is geen man, dat Hij liegen zou, of een mensenkind, dat Hij ergens berouw over hebben zou. Zou Hij iets zeggen en het dan niet doen? Zou Hij spreken en het niet uitvoeren? (Numeri 23: 19)

GERUSTSTELLING

Paulus roept de christenen in Thessaloníki op tot een heilige levenswandel. Daarbij legt hij de lat vrij hoog door te schrijven: Leef in vrede met elkaar, verblijd u altijd, dank God in alles, onthoud u van elke vorm van kwaad. Als geruststelling voegt hij eraan toe: Hij Die je roept, is getrouw: Hij zal het ook doen. Wat zal Hij doen? Het antwoord vind ik in 1 Thessalonicenzen 5: 23
  1. Hij zal me helemaal heiligen (Joh. 17:19)
  2. Hij zal me onberispelijk bewaren bij de komst van Jezus Christus 
👉 Geloof je dat Ik dat kan doen? (Joh. 9:28)

11 opmerkingen:

  1. Wat proberen we t vaak zelf. En wat moet God t vaak herhalen! Hij gaat t doen! Dank je wel weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi dank je wel. We lopen te vaak God voor de voeten, helaas doen we ons zelf daar mee te kort.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi dat je dat nu schrijft.
    Afgelopen zondag werd het in de kerk tegen iemand gezegd, die n nieuwe taak kreeg in de gemeente "Hij die je roept is zo trouw, Hij zal het ook doen"..
    Die tekst kwam ineens zo bijzonder binnen. Bemoedigend is Zijn Woord toch, hè. Heerlijk om dat ineens weer te zien. Dan hoef ik me dus niet meer zo druk of bezorgd te maken of t míj allemaal wel zal lukken. Het zal Hèm lukken. Zeker weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amen, ja Heer, ik geloof dat U dat doen kunt. En wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He is faithful, Amen! Thank you for this encouragement :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die twijfel bekruipt mij ook soms (lees: vaak) Ik ben hardleers en dan vraag ik voorzichtig; komt het goed, Heer? Mooi blogje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi! Hij gaat voorop, we hoeven er alleen maar achteraan te gaan. ook je vorige stukje over gebedsstrijd raakte me

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Ariëlla, This post is so positive and reassuring. Your blog is a blessing. Thank you! John

    BeantwoordenVerwijderen