28 jan 2015

Onderschat je vijand niet (gebed 4)

Terwijl ik bezig was met mijn ochtendgebed, werd ik afgeleid door een duif. Ik hoor hem koeren op de rand van het dak. Wordt het al een beetje lente soms? Ik droomde weg en zag in mijn gedachten de bloesem al aan onze boom hangen; zacht roze. Ik kon hun zoete geur bijna ruiken. O wacht, ik was aan het bidden. Die domme duif ook!

ZO KORT MOGELIJK

Onderschat je vijand niet. Satan gaat mee naar de plek waar je wilt bidden en hij weet dat hij een geheime bondgenoot heeft: je oude natuur. Zijn bedoeling is: je gebedstijd zo kort mogelijk te maken. Hij probeert je daarom bezig te houden met andere dingen. Hij probeert je gedachten te beïnvloeden en je totaal af te leiden.
BRENG JE GEDACHTEN BIJ JEZUS

Is er een manier om je chaotische gedachten tot rust te brengen? Ja, breng je gedachten bij Jezus. Zolang je blijft denken dat je door je eigen wil en concentratie je gedachten bij God kunt bepalen, blijft je gebed een rusteloze iets. Sta Jezus toe met jouw vijand af te handelen. Dan zal Zijn vrede in je geest afdalen. Zoals er staat in Filippenzen 4:7

En de vrede van God die alle begrip te boven gaat, zal je hart en je gedachten bewaken in Christus Jezus.
Ik denk dat onze gebedstijden echte ontmoetingen met God zullen worden, als Zijn genezende kracht onze gedachten tot rust brengt.
Volgende week over: Bidden met ADHD (tips)

14 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar! dank je wel voor het delen..ik lees graag je post...vindt je leuk om een blog te maken over hobbys?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik heb niet zoveel creatieve hobby's

      Verwijderen
    2. Want Ariëlla's enige hobby's zijn geloof, Bijbel en Jezus. Hoe bestaat het! nou ja, misschien zou de wereld er beter uitzien als er meer van zulke 'saaie' mensen waren...

      Verwijderen
    3. Grappig!

      Lees hier meer over mij: http://shininglikestarsdutch.blogspot.nl/2015/06/liebster-award-from-john.html

      Ik heb nu eenmaal twee linkerhanden en daarom bezit ik geen haak - en of breiblog zoals de blogger mij vroeg :) Echt niet zo creatief dus.

      Verwijderen
  2. What good advice, to bring our thoughts to Jesus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat je gedachten weg dwalen onder het gebed is heel herkenbaar, proberen om je gedachten alléén
    op Jezus te richten kost soms moeite. Ik probeer eerst tot rust te komen, ook al is het druk.
    lieve groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb daar soms best moeite mee Loes, om echt tot rust te komen ook al is het druk.

      Verwijderen
  4. Hi Ariëlla, I admire the way you are able to take a common event and turn it into a spiritual lesson we all need to take to heart. Your blog is a blessing. Thank you for sharing. John

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed advies, dank je wel voor het schrijven over dit onderwerp. Iedere christen heeft hier mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi! En die Bijbeltekst... Dank je wel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen