23 jan 2015

LEG JE HAND OP HET OFFER

Tijdens tabernakel - en later de tempeldienst, legde de gelovige Jood zijn hand op de kop van het brandoffer. Het beest nam op die manier de zonde van de schuldige man, vrouw of kind over en zorgde op die manier voor een herstelde relatie tussen God en welke mens dan ook.

Daarna moet hij zijn hand op de kop van het brandoffer leggen, zodat het hem ten goede zal komen door verzoening voor Hem te bewerken. (Leviticus 1:3)


Twijfel en geloof
Er zijn mensen die discussiëren of Jezus God is. Of Hij de Messias is. Ik worstelde jaren met die vraag en dan vooral rond Pasen. Dan vroeg ik mezelf af: bent U Degene Die komen zou, of verwachten wij een ander (Lukas 7:18-20). Ik snakte naar helderheid. God verhoorde mijn gebeden en tot mijn verrassing versterkt Hij nog dagelijks mijn geloof in Jezus, als de Beloofde Messias. Jezus is mijn Lam van God. Hij droeg mijn zonden weg aan het kruis.

Mijn geloof legt zijn hand
op Uw dierbaar hoofd,
terwijl 'k berouwvol sta
en daar mijn schuld belijd

Leg je hand op...
Vandaag las ik een heel mooi stukje (en ik gehoorzaamde):

Zorg ervoor dat je je hand legt op het volmaakte offer van de Heere. Als je dat al eens gedaan hebt doe het dan nog een keer. Als je het nog nooit gedaan hebt, strek dan je hand uit zonder uitstel. Jezus is van jouw, als je Hem nu wilt bezitten. Leun op Hem, leun sterk op Hem. Je wordt verzoend met God, je zonden worden uitgewist. Je bent van de Heere.

✔ Geloof in de Heere Jezus Christus en je zult zalig (onsterfelijk gelukkig) worden.

Citaat: C.H Spurgeon 

7 opmerkingen:

  1. Lovely post. My daily Bible reading plan now has me in the old testament. I love looking at each passage of scripture for how it is pointing to Christ. He fulfilled every sign and prophecy about the Messiah recorded hundreds of years before His birth. How amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kleine gedichtje is zo mooi. Daar herken ik me in. Laten we dat veel doen, onze hand op Zijn offer leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. There is no question about it, Jesus is the only mediator between God and man, the sacrificial lamb.
    'Thank You Father for Jesus, through whom we have reconciliation back to You.'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi stukje. Ik heb altijd stellig geloofd dat Jezus de Messias is. Hij is het Lam, dat de zonden der wereld wegdraagt.
    Lieve groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi te lezen dat je na zoveel jaren tobben zekerheid hebt mogen ontvangen dat Jezus God en de Messias is die onze zonden heeft gedragen. Ja, wij mogen, als het nodig is, onze handen op Christus het volmaakte offer leggen. En we mogen weten dat wij verzoend zijn IN Christus met God en dat kan ons niet meer afgenomen worden. Soms voel ik dat niet, maar we mogen erop vertrouwen dat het zo is.

    BeantwoordenVerwijderen