20 jan 2015

Je hebt genoeg geloof als ... (gebed 3)

Ik las vanmorgen in mijn Bijbel: Zonder geloof is het onmogelijk om God te behagen. Want wie tot God komt, moet geloven dat Hij is, en dat Hij beloont wie Hem zoeken ( Hebreeën 11:6 ) Geloof houdt hier in:

  1. geloven dat God bestaat. ... Moet geloven dat Hij is
  2. geloven dat Hij trouw is en Zijn beloftes houdt  ... Hij beloont wie Hem zoeken

GEBED ZONDER GELOOF

Mijn gebed zonder geloof is een losse kreet. Gericht aan niemand in het bijzonder. Ik voel geen verlichting. Er komt geen hulp. Ik word op mezelf teruggeworpen.



WAT IS GELOOF?
De kern van het geloof is: Tot Christus komen en Hem erkennen als Heer. (Romeinen 10:9)

Als je met je mond de Heere Jezus belijdt en met je hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt heeft, zal je zalig worden.

HOEVEEL GELOOF?

Hoeveel geloof heb ik nodig om te bidden? Je hebt genoeg geloof als je in gebed tot God nadert als je enige Helper. Je hebt genoeg geloof als je met je hart op Christus vertrouwt. Je hebt genoeg geloof als jezelf aan Hem overgeeft.

Jezus zegt: Alles wat de Vader Mij geeft zal tot Mij komen; en Wie tot Mij komt zal Ik beslist niet uitwerpen.

10 opmerkingen:

  1. Mooi! Wat een bevrijdende waarheid hè? Je hoort wel eens mensen tobben over of ze te weinig geloof hadden waardoor hun gebeden niet verhoord zouden zijn. Maar zelfs dan is een 'Heere, kom mijn ongeloof te hulp' genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Faith is a wonderful gift from God, I pray He will continue to increase my faith every day :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enough faith...I like how you put it, you have enough faith when you come to Him in prayer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik mij onwaardig of ongelovig voel, dan mag ik tot God naderen in het gebed door het geloof van Christus. Je zegt dat zo mooi, met je hart op Christus vertrouwen. Geloven is trouwens hetzelfde woord in het Grieks als vertrouwen. Maar God heeft mij niet altijd beloont met dat wat ik heb gebeden. Maar ik mocht wel steeds Zijn vrede ervaren. En dat is kostbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is zo Rinske. Mij ook niet. Ik heb ook niet alles gekregen wat ik wilde, het is niet altijd zo gegaan zoals ik het wilde. Maar ik kreeg vrede met Zijn weg.

      Verwijderen
  5. Praise God that we are saved by faith -- by believing that He is Who He says He is and that He will do what He says He will do! Now we are saved by faith in the death, burial and resurrection of His Son as the only Way to Heaven.
    Thanks for the beautiful post! God bless,
    Laurie

    BeantwoordenVerwijderen