30 apr 2015

Hij laat je niet los

Misschien denk je dat je mijlenver van God verwijderd bent. Misschien voel je onvolmaakt en ontevreden als je naar je leven kijkt. Misschien ben je ziek. Misschien heb je grote zorgen. Laat ondanks dat de moed niet zakken. Want...

De HEERE zal Zijn werk voor mij voltooien; Uw goedertierenheid, HEERE, is voor eeuwig; laat de werken van Uw handen niet los

David zegt in het zevende vers van deze psalm: Als ik middenin de benauwdheid ben, maakt U mij levend. Hij stond op. Misschien knikten zijn knieën maar hij vertrouwde toch op God en kreeg kracht om zijn vijanden te verslaan.

EEN DEUR

Moeilijkheden in ons leven maken dat we ons focussen op wat verdrietig maakt of pijn geeft. Toch hoeven tegenslagen geen belemmering te vormen in onze wandel met God. Moeite en verdriet kunnen juist een deur voor ons openen om mensen te kunnen vertellen over de grote God die voor ons zorgt, zelfs als we het moeilijk hebben. Laat jezelf maar eens zien in al je kwetsbaarheid met die sterke God van je!
Blijf gelovig roepen tot God in het vertrouwen dat Hij hoort en dat Hij Zijn werk aan je voltooien zal. Hij laat je niet los.

DWARS ERDOOR HEEN

In psalm 57:3 zegt David: Ik roep tot God, de Allerhoogste, tot God, Die Zijn werk aan mij voltooien zal. Dat past mooi bij de tekst boven de foto. God laat de werken van Zijn handen niet los. Zijn werk in jou zal Hij voltooien,
dwars door al de moeilijkheden en gebeurtenissen heen. Dan mag je iets weerspiegelen van je Maker en Redder.

Uw goedertierenheid, HEERE, is voor eeuwig. Ik hoop op U!

7 opmerkingen:

  1. Dank!
    Maar weet je, in moeite en pijn en verdriet weten we God vaak wel te vinden, maar als alles 'weer op rolletjes loopt' of als het in het leven weer zo gaat dat je 'het zelf weer kunt' dan vergeten we onze grote Weldoener zo vaak en zo makkelijk.

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb regelmatig teruggedacht de laatste tijd aan je opmerking. Denk jij ook niet dat God daarom bepaalde dingen in ons leven geeft, die wij absoluut niet leuk vinden? Om ons dichtbij Hem te houden.

      Verwijderen
  2. Bedankt voor het delen van dit mooie stukje! Ik vind deze tekst daar ook heel mooi bij passen: 'Ik zal u beslist niet loslaten en Ik zal u beslist niet verlaten'. Hebreeën 13:5. God is trouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi en ontspannend is ook dat Hij zelf het werk zal voltooien. Dwars door alles heen. Bedankt voor het stukje!

    BeantwoordenVerwijderen