25 apr 2015

Dat is wel geloofstaal!

Hoe een dag gaat verlopen weet je gewoon niet. En wat er gaat gebeuren in de nieuwe week ook niet. Zo maar onverwachts kun je in een situatie terechtkomen dat je denkt: Hoe nu verder? En om dan in geloof Amen te zeggen op onderstaande Bijbeltekst ...

Hij maakt mijn voeten als die van hinden en doet mij op mijn hoogten staan


GELOOFSTAAL!

Ik plaatst een foto op mijn Googleaccount met de tekst erop die boven het plaatje staat. Maar donderdagnacht, toen ik niet kon slapen, dacht ik: hallo, dat is wel geloofstaal hoor. Dat zeg ik David nu even niet na. Want ik was bang. Ik voelde me onzeker en overgeleverd aan medische apparatuur èn de grillen van mijn lijf. Ik had moeite met het focussen van mijn aandacht op God. Maar dat maakt de Bijbeltekst niet minder mooi en waar. Juist tijdens je onzekere momenten mag je deze tekst gebruiken. Maak er dan een gebed van:

Alstublieft God, maak mijn voeten als die van een hinde. Leidt mij naar de rots, die te hoog voor me lijkt op dit moment; ik kan er zelf niet bij ...

Hij zal je voeten licht en snel maken om:
  • op Hem te hopen in jouw persoonlijke situatie. 
  • gelovig te vluchten tot Hem, ook al heb je nog zoveel tegen 
  • om de juiste besluiten te nemen 
  • om je vijanden te ontwijken (Habakuk 3:19)

Hoe kom ik op die hoogte?
Dat kan Hij doen! Als het jou niet lukt, vraag Hem dan om genade en kracht. Hij wil je geloof te geven in Zijn beloften, juist als het onmogelijk lijkt. Hij zal je ogen open doen voor Zijn eeuwige liefde - speciaal voor jou. Dan geeft Hij je meer zicht op het genadeverbond en een gerichte focus op Jezus.

👉 Zo krijgt deze mooie Bijbeltekst een diepere dimensie. David vond veiligheid in zijn versterkte plaatsen en torens op de heuvels. Wij vinden onze veiligheid in Christus Zelf. Bij Hem kan ik terecht. Daarom hoeven we niet bang te zijn, wat er ook gebeurt.

4 opmerkingen:

  1. Bij het lezen van je mooie eerlijke stukje moest ik denken aan: Ps 139:5 Gij bezet mij van achteren en van voren, en Gij zet Uw hand op mij.
    Het is gewoon zo, Christus is om ons, om jou. En het bang zijn kan er zijn. Maar dat was Christus niet vreemd, tenminste als ik Mattheüs 26: 39 en 42 goed begrijp.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Je reactie, daar had ik echt wat aan.

      Verwijderen
    2. Mooi Ariella.
      Hij is mijn kracht en mijn schild, op Hem vertrouwde mijn hart en ik werd geholpen!! Ps 28:7

      Verwijderen
  2. Hi Ariella,
    The scripture 'take no thought for tomorrow' always comes to mind if I start to worry. Also 'my times are in Your hands, 'Psalm ch. 31 v. 15. FEAR stands for False Evidence Appearing Real, and it is satan who puts it in our minds, not our Lord Jesus.
    God bless you as you keep your mind upon Him.

    BeantwoordenVerwijderen