22 mei 2015

Wanneer de stekker er niet in zit ....

Als christen lijk ik op een lamp. Wanneer de stekker niet (goed) in het stopcontact zit, verspreid ik geen licht en voel ik me op den duur echt gedesoriënteerd.

Niet meer met God verbonden? Geen zin om te bidden? Stof op je Bijbel? Het heeft gevolgen. Je ziet geen licht meer en je verspreidt ook geen licht. 


Als gebed en Bijbellezen vermoeiend en saai worden, praat daar dan eens met God over. Hij zal er voor zorgen dat je stille tijd niet langer lastig is. Hij zal je opnieuw verbinden met het Licht van de wereld.

Want U doet mijn lamp schijnen, HEERE; mijn God doet mijn duisternis opklaren. Psalm 18:29

8 opmerkingen:

  1. Ik heb weer nieuwe inspiratie opgedaan: was idd een beetje ingedut. Dank je voor de wake up call!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, je reactie! het was eigenlijk bedoeld voor mezelf maar ik heb er toen een blogpost van gemaakt. Het was een stukje uit een preek.

      Verwijderen
  2. Mooi blogje, ik merk het ook regelmatig. Ik heb net een boek gelezen van een bekeerde moslim-vrouw en ben diep onder de indruk: Wat een doorzettingsvermogen ondanks of juist dankzij zware omstandigheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorig jaar las ik veel spannende boeken. Ze vraten mijn tijd op. En ik wist het, de stekker zit niet goed in het Stopcontact. Dus ben ik gestopt met het lezen van die boeken. Mijn blog helpt me om de Bijbel te lezen. Maar het blijft belangrijk om persoonlijk met God te praten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoiets had ik met het kijken naar bepaalde programma's. Ik herken dat helemaal. En dat is waar: met God blijven praten.

      Verwijderen