25 feb 2016

Ik begin nu heel anders aan mijn gebed

Ik ben een boek aan het lezen over gebed. Over bidden zoals Jezus. Het is een soort gids bij het Onze Vader. Volgens de de achterflap leer ik door het lezen van dit boek:

  1. wat bidden betekent 
  2. om juiste prioriteiten in mijn gebedsleven te stellen

Als je bidt, ga in je binnenkamer, sluit je deur en bid tot je Vader, Die in het verborgene ziet; en Je Vader die in het verborgene ziet zal je in het openbaar vergelden. Mattheus 6:6


Wees je bewust van wat je doet als je bidt. Je spreek namelijk met God. Niet met een God die ver weg is, maar de God die heel dichtbij is. Hij ziet je, zegt Jezus. Hij kent er doorgrondt je. Als je bidt ís Hij daar ook waar jij bent. Een en al oor om naar je te luisteren. (citaat M. Klaassen).

NIET ALLEEN

Als ik 's-avonds mijn avondgebed doe in mijn slaapkamer, ben ik daar niet alleen. Ik zit niet in een lege kamer tegen het plafond te bidden maar ik bidt tot de God. Als ik bid zit God als het ware voor me. Ik begin nu heel anders aan mijn gebed!

N.a.v. het voorwoord uit: Bidden zoals Jezus.

9 opmerkingen:

  1. De Heere Jezus heeft ons het Onze Vader geleerd en dat blijft altijd nog het beste gebed. De kinderen kunnen het zelfs zingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, ik zal proberen er aan te denken!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je maakt me nieuwsgierig. Dat boek gaat op mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het boek lijkt mij ook interessant, dank voor de tip! Mooie blog ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dit hier te lezen. Mag ik hier met je delen wat ik laatst geschreven heb? Het is hier zo op van toepassing.

    In gesprek met Vader

    Praten met Vader
    die mijn leven doorademt,
    al voor ik er was
    van me hield,
    praten met Vader
    hoeft niet geknield.

    Hij is als vruchtwater
    rondom een foetus,
    luistert zodra ik me
    tot Hem wend,
    één en al oor
    mijn stem al herkent.

    Praten met Vader
    is mijn levenskader,
    of ik fiets, loop of strijk,
    Hij luistert gelijk,
    gewoon door er altijd te zijn,
    praten met Vader
    verlicht ook de pijn.

    Soms is het heerlijk
    om stil te zwijgen,
    luisterend naar
    wat Híj zegt,
    die Zijn stem
    in mijn binnenste legt.

    Dan voel ik de
    levenslijn die ons verbindt,
    mag ik even weer zijn
    als een kind.

    Coby Poelman - Duisterwinkel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. How good to have our heavenly Father to turn to - at any time.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi jo, heb hem op mijn verlanglijstje staan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. To believe He is right there with us is wonderful! I, also, rejoice that He has invited me to come to Him! The Creator of the universe wants me to fellowship with Him! He knows what I think. He knows the very fibers of my heart! He is closer than I can even imagine! ...and He WANTS to fellowship with me! Amazing Grace!

    BeantwoordenVerwijderen