12 mrt 2016

Ik ben zo blij dat Hij me aankijkt!

Ik voel me zo opgelucht en dankbaar. Het is zo deprimerend als je twijfels hebt. Verwarrend ook. De laatste weken was het oorlog van binnen. Ik duwde het weg. Maar het was er en ik wist het. De aarzeling. Opnieuw die aarzeling.

Is Hij het?
Is Jezus de Messias?
Is Hij de Zoon van God?

TWIJFEL JE AAN...

Iemand deed er een schepje bovenop: Heb je nooit getwijfeld aan het waarheidsgehalte van de Bijbel? Ik voel me zo klein en dankbaar dat er verandering in kwam. Ik pakte simpelweg iets om te lezen. Ons kerkblad met een meditatie over het Bijbelvers dat je onder de foto ziet staan.


En de Heere keerde Zich om en keek Petrus aan (Lukas 22:61).

HIJ WEET ALLES

Christus wordt in deze tekst Heere genoemd. God dus. Uit het feit dat Hij zich omkeerde bleek Zijn Goddelijke kennis. Hoewel Hij met Zijn rug naar Petrus stond en aan een verhoor onderworpen werd, wist Hij toch alles wat Petrus gezegd had. Petrus had gezegd dat Hij Hem niet als de Messias (er)kende. Jezus keerde zich om en keek hem aan, alsof Hij zeggen wilde: "Ken je Mij niet, Petrus? Kijk naar Mij en zeg Mij dit dan in mijn gezicht".

HIJ LAAT NIET LOS

Ik las in de meditatie dat Jezus' blik ongetwijfeld een veelzeggende blik is geweest. De blik van de Goede Herder, die Zijn schapen niet loslaat. De blik van een machtige Messias. Satan dacht dat hij Petrus in zijn macht had. Maar Jezus' macht is sterker.


ZIJN BLIK OP MIJ

Ik pakte de Bijbel erbij. Door het geloof voelde ik Zijn blik ook op mij rusten. Het was alsof Hij bij me in de kamer was. Ik zag Hem, tussen de regels door. Daardoor brak de strik. De twijfels werden totaal weggevaagd. Zo moet Thomas zich gevoeld hebben!

JEZUS IS DE MESSIAS

Ik ben zo ongelofelijk blij. Natuurlijk vertel ik niet alles. Mijn gebed is privé. Maar Hij is echt de Messias, die komen zou. Ik verwacht geen andere. Aan Hem en aan Zijn offer heb ik meer genoeg!

Jij ook?

11 opmerkingen:

  1. Very heart warming thoughts and perspective. Have a blessed Sunday.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "But Jesus' power is stronger."

    This says it all!

    So happy for your experience here. God bless ypu, Ariella.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Ik heb Hem lief met heel mijn hart :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat Hij weer door gebroken heeft. Hij staat boven alles! Zijn trouw en liefde naar ons zijn zo bijzonder groot. Mooi geschreven een echte bemoediging!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik ken die twijfels ook. Mooi hoe je beschrijft dat de Here Jezus ons ook aan kijkt. En ik weet het, zonder Christus en Zijn offer heb ik niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig dat je geloof sterker bleek dan je twijfels.
    Het is zo'n ontroerend moment als de Heere Petrus aankijkt. Ook jouw stukje is ontroerend mooi, Ariella.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Ariëlla, You have such a wonderful way of writing about faith. Your blog is a blessing. You are also a very kind person. I always appreciate and want to thank you for your comments on my blog. May God bless you! All the best from Seattle!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. To always have faith and never doubt would be so wonderful! Ravi Zacharias said that everyone has doubts that need to be settled. I was raised in a Christian home. Because of that I think it is easier for me to believe, because I was taught from a baby that He is Truth! ...and His Word is Truth. But as a teen I went through a period of time where I was like a ship out on the raging sea, buffeted by the winds and waves. Then I heard a minister tell the story of Peter walking on the water and when he kept his eyes on Jesus, He walked on the water, but when he got his eyes off Jesus and onto the winds and waves, he began to sink. That message was just for me! God orchestrated it just for me! From that time until now, I do not think I ever doubted Jesus or the Bible. When hard times come, I look to Jesus through the eyes of faith. Those months when I doubted were so horrible and equally the REST I felt when I once again believed and trusted was and is so wonderful! Praise His name!

    BeantwoordenVerwijderen