24 mrt 2016

Uw bent het waard, Heere

Ik ben nog steeds aan het lezen in het boek: Bidden als Jezus. Diep onder de indruk! Wij zeggen als christenen dat de Geest van God je overtuigt van zonde (Joh. 6:18). Dat is wat de Heilige Geest deed tijdens het lezen over de belangrijkste bede op aarde:
Uw Naam worde geheiligd



In plaats dat we Gods Naam heiligen, ontheiligen we Hem. Met wat je doet, wat je denkt, wat je zegt. ~ citaat M. Klaassen
Ik hoorde mezelf vloeken
Toen ik dit citaat las, zag ik mezelf terug in verschillende situaties. Op school, onder vrienden. Zelfs sommige plekken herinnerde ik me. En ik hoorde mezelf vloeken zoals toen. Ik voel me er verschrikkelijk over. Want de namen van God zeggen iets over de God die ik (nu) zo intens liefheb.

Wie ben ik dat de Vader mij getrokken heeft uit de macht van de duisternis en overgezet heeft in het koninkrijk van de Zoon van Zijn liefde? Wie ben ik dat Jezus alles waar ik Hem mee ontheiligd heb, op Zich nam aan het kruis en wegdroeg. Zelfs die ellendige vloeken van mij.

Ex-vloeker
Dankzij Hem kan ik, als ex-vloeker, nu zeggen: "U bent het waard, Heere, te ontvangen de heerlijkheid, de eer en de kracht!"

Dank U, dank U!

5 opmerkingen:

  1. Prachtig! Je tong mag nu gebruikt worden om Hem te eren! Wat een genade en zegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genade zo oneindig groot! https://m.youtube.com/watch?v=EtbJUONk86A

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat we dat altijd maar in gedachten houden en doorgeven aan onze dierbaren: Uw Naam worde geheiligd.
    Goede en gezegende Paasdagen,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. A minister once asked....

    Why did Christ come?
    Why was He conceived?
    Why was He born?
    Why was He crucified?
    Why did he rise again?
    Why is He at the right hand of the Father?
    The answer to all these questions is, " In order that He might make worshipers out of rebels;
    in order that He might restore us again to the place of worship we knew when we were first created.

    Because of our deep depravity, He came! Such wonderful GRACE 1

    BeantwoordenVerwijderen