4 apr 2016

Zoutloze boontjes

Toen ik de pan met bonen vorige week maandag op tafel zette wist ik het opeens heel zeker. Ik was het zout vergeten. Het kwam door mijn zoutloze bonen dat ik later aan Jezus dacht. Aan wat Hij zei:

U bent het zout der aarde; maar als het zout zijn smaak verloren heeft waarmee zal het gezouten worden? (Mattheus 5:13)


Zout der aarde?
Ik vroeg mezelf af of ik wel het (gezonde) zout der aarde ben. Geef ik iets door van Zijn vrede en dat MOOIE, dat ik vond in Jezus Christus? Laat ik met mijn houding en met mijn leven zien dat ik trouw ben in allerlei situaties. Omdat ik op Hem wil lijken. Hoe wordt ik Echt Zout?

Verbonden
Gisteren gaf de voorganger daar antwoord op: Je bent het zout der aarde zijn, als je verbonden bent met Christus. Als je met Hem leeft.

Bijbelstudie: Jij maakt het verschil

9 opmerkingen:

  1. Amen, Ariella! Staying connect to the Vine is what gives us what we need to produce fruit for His purpose and glory. Blessings on your week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you. Yes! That is what I try to say! May God bless you, June!

      Verwijderen
  2. This is a Word in season! Connection is the key.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien omdat we meer en meer op Hem gaan lijken wanneer we dicht bij Hem blijven leven?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jesus said, "Without me ye can do nothing!" So we must stay connected to Him! He is the vine, we are the branches. How do we stay connected? In a sermon I heard recently the minister said that it is through faith, prayer and Bible reading. The prayer and Bible reading is so important. So many try to live without it...and the result is not good!

    BeantwoordenVerwijderen