18 apr 2016

Paulus' tip voor meer eenheid (1)

Hoe reageer ik op mensen die opvliegend, trots, ongeduldig of veroordelend zijn? Hoe kan ik zorgdragen voor meer eenheid in mijn kerk of gemeente?

 Paulus heeft een antwoord: 
Zo roep ik, de gevangene van de Heere, u op tot een wandel die de roeping waarmee u geroepen ben, waardig is, in alle nederigheid en zachtmoedigheid, met geduld, door elkaar in liefde te verdragen. Efeze 4:1, 2

Wandelen in alle nederigheid! Maar waarom? Waarom zou ik nederig (ootmoedig) moeten zijn?
  1. Omdat God het graag wil. Micha 6:8
  2. Omdat Christus ons Zelf het voorbeeld gaf Mattheus 11:29
  3. Omdat God woont bij de nederigen Jesaja 57: 15
  4. Omdat het een manier is om de eenheid in de kerk te bewaren Jacobus 4:1 en 6
  5. Omdat God de nederigen zal verhogen 1 Petrus 5:6  

Gebed om nederigheid
Lieve Heer, maak me als een kind. Verlos me van de drang om te concurreren met een ander. Maak mij ongekunsteld. Verlos mij van de houding om te doen alsof. Vergeef me vooral mijn egoïsme. Help me om mezelf niet in het middelpunt te stellen. Laat me echte vrede vinden door op U te zien. Ik verneder mezelf voor U. Leg mij Uw juk op, van onzelfzuchtigheid. En laat me rust vinden bij U. Amen. (gebed  A.W. Toozer)
The secret of the lily

7 opmerkingen:

  1. Beautiful post Ariella. Humility is essential to living in God's Spirit. Staying humble is tough but has great comforts. Thanks for sharing your faith and reminding us about humility. God bless you, your family and friends.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een goed voornemen: nederigheid, niet op de voorgrond willen staan.
    Petrus was graag haantje de voorste maar werd ook wel eens door de Here
    terecht gewezen.
    Mooi gebed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meer eenheid zou geweldig zijn:)! Interessant onderwerp. Kzie uit nr het volgende stukje hierover:).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Ariëlla! I love the Prayer for humility. Very best regards to you from Seattle!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Excellent! So very needed! I think pride destroys so much peace!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Let me find true peace by looking at you."

    Amen!

    BeantwoordenVerwijderen