14 dec 2016

Een halve minuut voor God?

Hoe vaak doe ik het niet de laatste tijd? Eerst kijken of er gereageerd is op een nieuwe foto op Instagram. En dan nog gauw even bidden voor de nieuwe dag. Ik schaam me diep. Een halve minuut voor God! Terwijl ik ruim de tijd neem voor andere dingen. Ik wil het anders! Jij ook?

Houdt sterk aan in het gebed, en wees daarin waakzaam met dankzegging. Kolossenzen 4:2


CITAAT D.L. MOODY

We zouden elke ochtend eerst het aangezicht van God moeten zien vóór dat van de mensen. Als je het zo druk hebt dat je geen tijd hebt om te bidden, kun je ervan op aan dat je meer op je genomen hebt dan ooit Gods bedoeling was.

  • Hoe intiem is mijn relatie met God?
  • Hoe goed ken ik God?
  • Is Hij me meer waard dan die halve minuut?

13 opmerkingen:

  1. Gebed en een stil moment is erg belangrijk, na het opstaan, en het dagelijks stukje lezen uit het Bijbelse dagboek.
    Daarna begint de drukte van alledag weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad. Soms een kwestie van "jezelf een beetje er toe zetten".

      Verwijderen
  2. Eigenlijk is dat wel een hele mooie reminder voor jezelf dat als je geen tijd hebt voor gebed je waarschijnlijk dingen aan het doen bent die teveel voor je zijn.
    Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verwondering helpt mij om te bidden/danken en zodra iemand in mijn gedachten komt, bid ik ook voor deze persoon. Dat hoeft niet uitgebreid, al is het maar het uitspreken van de zegen. Je leeft bewuster door het bidden. En het brengt je dichter bij God.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net als jij ervaar ik mijn tekortschieten in gebed, ja eigenlijk in alles naar God toe. Dat is frustrerend. Ik kan beloven het anders te doen, maar ik weet hoe weerbarstig de praktijk is. Geen beloftes meer, maar wel een diepe dankbaarheid dat God IN Christus van me houd in alle omstandigheden. Dat geeft rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A helpful reminder - we need to keep the Lord's company constantly.

    This is the day that Jehovah hath made; we will rejoice and be glad in it, Psalm 118: 24

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar wat je zegt! Soms sta ik ervan te kijken dat twee uurtjes een film kijken zo voorbij vliegt en een half uurtje Bijbel lezen veel langer lijkt te duren. Misschien hebben we tegenwoordig te veel vermaak? Al die tv, internet, etc. Het leven zou toch alweer zoveel rustiger zijn als dat er gewoon niet was. All that's left: juiste keuzes maken. Best heel moeilijk soms!!

    BeantwoordenVerwijderen