8 dec 2016

Healthy, Happy en Holy (theezakjesgeloof)

Nadenken over God en jezelf naar aanleiding van een theezakje. Kan dat? Ja dus! Aan het eind van de morgen besloot ik een kopje thee te drinken omdat ik al genoeg koffie had gedronken.


Bright Mood Tea
Mijn Bright Mood thee heb ik aan het begin van de week gekocht omdat er zoveel lekkere kruiden in zitten: kaneel, hop, sinaasappelschil, duizendblad, zoethout, hop, kruidnagel, duizendblad.

Vanmorgen las ik echter achterop het theedoosje: Van tijd tot tijd raken we het contact met onze ziel kwijt. YOGI TEA beurt ons op en herinnert ons aan de rust die diep in ons zelf ligt. Op het labeltje stond:

Live in your
strengh 

Sterkte in mezelf?
Mijn theezakje zegt dat het goed is om mijn sterkte in mijzelf zoeken. Ik heb dat ooit geprobeerd voordat ik tot geloof in Jezus Christus kwam. Ik hield er een leeg hart aan over. Ik werd er echt niet Healthy, Happy en Holy van.

God van Israël
Hoe rottig mijn situatie ook kan zijn, ik vind mijn sterkte alleen in de God van Israël. Mijn ervaring is dat Hij betrouwbaar is. 


De HEERE is goed, Hij is ter sterkte in den dag van de benauwdheid, en Hij kent hen, die op Hem betrouwen. Nahum 1:7

6 opmerkingen:

  1. Het zijn heerlijke theetjes. Heb het ook één keer gekocht toen ik keelpijn had en 'throatcomfort' op de verpakking zag staan. Maar van die tekstjes word je niet wijzer inderdaad. Dan maar liever het Bijbelboek:spreuken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ariella, dit soort thee ken ik niet... maar, het is onze God de Vader die al die kruiden gemaakt heeft die in de thee zitten. Ik persoonlijk zou zeggen... drink heerlijk de thee op... de thee kan er niets aan doen... dat mensen die onzin er op kladden. Knip desnoods de labeltjes eraf.
    En daarna koop je het gewoon niet meer, als je dat prettiger vind.
    Onze Heere ziet best wel dat je je daar vervelend onder voelt... en Hij weet ook wel dat je dit soort thee niet hebt gekocht met de verkeerde gedachten.

    En ben je toch niet gerust op... gooi je het gewoon weg.

    Romeinen "8: 39...'niets zal ons scheiden van de liefde van God in Jezus Christus, onze Heer'.
    Dus ook geen thee...

    Sterkte Ariëlla, en Vaders zegen... en groeten van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Esther, dank je wel voor je reactie. Had ik nodig om weer nuchter naar dingen te kunnen kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "Live in your strength."

    I'm with you, Ariella! That's a horrible way to live.

    BeantwoordenVerwijderen