6 dec 2016

Blijf bij mij

O, ik moet nog bidden! Of toch niet? Ik moet nog zoveel ... pfff, alweer gefaald. Wat stelt mijn stille tijd nou voor? Ik heb vanmorgen mijn gebed half slapend gedaan en ik weet nu al niet meer wat ik in mijn Bijbel las. Stom gedoe. Ik red het  niet!


WIEL NAVIGATORS

De Navigators gebruiken het onderstaande wiel met de vier spaken om de belangrijkste elementen van het christelijk leven te verduidelijken. De as stelt Christus voor. Hij geeft de kracht in het leven met God. Net zoals de as in het mechanisme van een draaiend wiel. Je kunt HIER downloaden.



EYEOPENER

Dit wiel was voor mij een eyeopener. Opeens zag dat ik dat ik persoonlijk echt de neiging heb om teveel nadruk te leggen op de spaken van het wiel: gebed, Bijbellezen (stille tijd), getuige zijn etc. Wat gebeurt er als ik daar teveel nadruk op leg? Dan verwaarloos mijn uiteindelijke krachtbron: Jezus Christus.

Ik ben de wijnstok, u bent de ranken. Wie in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht. Want zonder Mij kunt u niets doen. (Johannes 15:5)




CHRISTUS ALLEEN

Niet het lezen in het Woord van God. Niet mijn krampachtige gebeden geven me de kracht om met God te wandelen. Het is CHRISTUS alléén! Het draait om Hem. Om het blijven in Hem. En vanuit die positie mag ik vragen: "Heere, help mij de hele dag, want zonder U kan ik niets doen."

2 opmerkingen:

  1. Hoi Ariëlla, Welkom bij de christelijke webbloggers! Ik herken me in jouw verhaal hierboven. Probeer mijn leven met de Heer meer in het dagelijkse leven te betrekken en bid spontaan wanneer ik aan Hem denk. En omdat dat wel elke dag is...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anne, dank je wel voor je reactie! Spontaan bidden is zo mooi in onze relatie met God.

      Verwijderen