7 okt 2017

Satans vuistslagen (4)

Twijfelgedachten worden ook wel satans vuistslagen genoemd. HIER deelde ik een paar tips die kunnen helpen om er gezond mee om te gaan. Maar de mooiste raad heb ik voor het laatst bewaard.

Als je last van satans vuistslagen hebt, doe dan net als Hizkia. Hij ontving lasterbrieven van een Assyrische legercommandant en liep er mee naar de tempel. Daar bukte Hij zich en spreidde de brieven uit voor het aangezicht van de HEERE. 

Hij bad:
HEERE, God van Israël, Die tussen de cherubs troont, U bent het,U alleen bent de God van alle koninkrijken van de aarde, U hebt de hemel en de aarde gemaakt. Neig, HEERE, Uw oor en luister, open, HEERE, Uw ogen en zie. Hoor de woorden van Sanhebrib, die hij gestuurd heeft om de levende God te honen. (2 Koningen 19:16)

WAT EEN LES

Hizkia legde de lasterbrieven in de handen van Zijn God. Wat een les!


Ik deed hetzelfde als Hizkia en bracht het tot God. Ik vertelde Hem alles. Hizkia's gebed werd diezelfde nacht verhoord. Mijn gebed? Later. Maar één ding is zeker: de wolk die over mijn leven hing heeft Hij weggevaagd.

Wentel uw weg op de HEERE en vertrouw op Hem: Híj zal het doen. Hij zal uw gerechtigheid tevoorschijn doen komen als het morgenlicht, uw recht doen stralen als de middagzon.

NIETS IS TE KLEIN

Misschien heb je geen last van de twijfelgedachten waar ik over geschreven. Maakt niet uit! Wàt je ook moeite bezorgt - al is het iets kleins - vertel het aan de God van Israël. Hij hoort. Hij ziet. Zou er iets voor de HEERE te wonderlijk zijn?

4 opmerkingen:

  1. Dat was het enige juiste wat Hizkia kon doen.
    Dat geldt ook voor ons. Fijn stukje om te lezen Ariëlla.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Loes! Ik was altijd al gefascineerd door de geschiedenis van Hizkia. Nu nog meer!

      Verwijderen