9 nov 2017

Geestelijk stille momenten (1)

Uit mijn dagboek

Gisteren deden we Bijbelstudie met een aantal vrouwen uit het boek De medicijnkist van God. Het ging over Maria's zitten en Martha's arbeid.

Eén van de gespreksvragen was:

Elke dag een kwartier voor God, is dat teveel gevraagd of te weinig? Hoe breng je die tijd dan door? Deel met elkaar hoe je je stille tijd invult.

TIJD VOOR GOD

We deelden met elkaar hoe we persoonlijk onze stille tijd invulden. Het was heel mooi om van anderen te horen hoe zij met God leefden. De worsteling om niet te druk te zijn om tijd voor God vrij te maken was bij iedereen herkenbaar.


GEESTELIJK STILLE MOMENTEN

In het hoofdstuk dat wij behandelden stond dat wij echt Geestelijk Stille Momenten nodig hebben. Als je die inbouwt, gaat God spreken. Als Maria aan de voeten van Jezus zitten. Luisteren naar Zijn Woord. Daar dacht ik thuis over na.

BIJBELSTUDIE?

Hebben mijn Geestelijk Stille Momenten het gehalte van Maria's zitten aan Jezus' voeten? Of lijken mijn Stille Momenten meer op Bijbelstudie doen? Ik voel me er onrustig over. Daarom ga ik op onderzoek. Vandaag nog.

3 opmerkingen:

  1. It is hard to stay focused on God. The world takes our attention so much!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you Ariella! After reading this post I just wanted to run to sit at His feet, so I took some time and just was still and listened. When He spoke, He spoke of。。。。 Love!! How love is patient, and how it is kind.....(really,the book just blew open to 1 Corinthians Chapter 13!!) . Your post is a beautiful reminder of what is most important. Blessings and Love!♡

    BeantwoordenVerwijderen