11 nov 2017

Geestelijk stille momenten (2)

Zoals ik HIER schreef ging op onderzoek en voorzichtig kom ik tot deze conclusie: er is verschil tussen Geestelijk Stille Momenten en persoonlijke Bijbelstudie.

GEESTELIJK STILLE MOMENTEN

Geestelijk Stille Momenten zijn die momenten van de dag dat ik er naar streeft om de Heere God te ontmoeten.Tijdens die momenten wil ik horen wat Hij te zeggen heeft. Ik lees daarom uit de Bijbel en reageer door middel van belijdenis van zonde, aanbidding, voorbede en/of (dank)gebed.

BIJBELSTUDIE

Persoonlijke Bijbelstudie verschilt daarin van Geestelijk Stille Momenten dat ik niet alleen een stukje lees maar er ook studie van maak. Ik focus me meer op een bepaald onderwerp, een persoon of  een Bijbelboek.


Tijdens Geestelijk Stille Momenten ben ik gericht op geloofsontmoeting tussen God en mij. Tijdens  het doen van Bijbelstudie ben ik erop gericht om een ​​diepere kennis van de Bijbel te krijgen. 

GEESTELIJKE GROEI

Stille tijd en Bijbelstudie? Twee verschillende dingen voor mij. Toch houden ze verband met elkaar en zijn ze allebei belangrijk voor geestelijke groei.

  • Hoe ziet jouw stille tijd eruit? 
  • Lukt het je om Bijbelstudie te doen?

Volgende keer: HOE BID JIJ? (over een kapper)

1 opmerking:

  1. Mu quiet time is in the wee hours of the morning. I look forward to it!

    BeantwoordenVerwijderen