16 nov 2017

En ik houd ook van U!

Uit mijn dagboek

Ik kon geen woorden vinden om mijn aanbidding vorm te geven. Maar ik vond ze tot mijn ontroering in de vertaling van een Arabisch lied.

TENEERGESLAGEN

Dinsdag was ik de hele morgen terneergeslagen en maakte me zorgen over veel dingen. Maar tijdens mijn Bijbelstudie met een groepje vrouwen op het wereld wijde web over de verschillende IK BEN uitspraken van de Heere Jezus, werd ik geraakt door wat iemand zei over onderstaande tekst:

Jezus zei tegen haar: Ik ben de Opstanding en het Leven; wie in Mij gelooft, zal leven, ook al was hij gestorven en ieder die leeft en in Mij gelooft, zal niet sterven in eeuwigheid. Gelooft u dat? Zij zei tegen Hem: Ja, Heere, ik geloof dat U de Christus bent, de Zoon van God, Die in de wereld komen zou. En na dit gezegd te hebben ging zij weg en riep Maria, haar zuster, onopgemerkt en zei:

De Meester is er en Hij roept u.




DE MEESTER IS DAAR EN HIJ ROEPT U

Dat ene zinnetje! De Meester is daar en Hij roept U. Ik ervoer dat de Hij me riep. Daarom liep ik weg bij mijn computer en zocht een stille plaats om te bidden. Ik legde alles in Zijn handen. Vertelde Hem over mijn verdriet en uitzichtloosheid. En Hij? Hij maakt mijn hart vol met Zichzelf. Hij haalde de last van mijn schouders af en gaf me nieuwe hoop. Jezus leeft!

Toen ik later dit lied hoorde (en de Engelse vertaling las) wist ik dat ik de woorden gevonden had om vorm te geven aan mijn aanbidding. Mijn hart zingt mee!

U BENT MIJN GOD

Ik wilde dat ik de hele wereld aan mijn God kon geven
maar dat is niet goed genoeg in vergelijking met Uw mededogen.
En als ik U iets aan U kon geven als een geschenk,
heb ik alleen mijn hart om aan Uw voeten neer te leggen (?)

U bent mijn God, U bent mijn Vader.
U bent mijn Geliefde en al mijn hoop is in U.
Heer, ik houd van U en ik wil altijd in Uw aanwezigheid zijn.
U bent degene die van me hield en ik houd ook van U


Heer, ik geef mijn leven aan U
Ik zal U volgen met heel mijn hart en ziel
Heer, ik zal U standvastig dienen in al mijn dagen.
Ik heb Uw vreugde nodig in mijn hart.


U bent mijn God, U bent mijn Vader.
U bent mijn Geliefde en al mijn hoop is in U.
Heer, ik houd van U en ik zal altijd in Uw aanwezigheid leven.
U bent degene die van me houdt en ik houd ook van U.


5 opmerkingen:

  1. Those words are very encouraging. What a privilege to be in the presence of our God.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi dat God anderen gebruikt om ons erbij te roepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. How good to have such a Person as our comfort and resource. These "I am" references shows how graciously Jesus has come near to us. What great man of the world would say, I am the door"?
    I enjoyed two good days considering the "I am"s of John recently.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I just read this Bible account in my evening devotions! I have felt that call of t the Master numerous times!

    BeantwoordenVerwijderen