2 dec 2017

Doe de lampen van vroeger aan!

Uit mijn dagboek

1 december
Jezus is wel goddelijk maar niet God Zelf, lees ik op de cover van De Waarheidsvriend. O nee, ik wil niet dat dit zinnetje in mijn hoofd gaat rondspoken!

2 december 
C.H Spurgeon: Wat? Heb je je dagboek begraven? Ik smeek je, neem je boek van herinneringen weer in de hand. Denk aan dat gezegend uur, waarop de Heere je ontmoette. Je bent ooit uit de kaken van de leeuw en uit de klauwen van de beer ontsnapt. Kom op, ik weet dat je ontsnapt bent. Ga terug in je herinnering, een klein eindje maar. Doe de lampen van vroeger aan en zij zullen flonkeren in je duisternis.


Ik denk terug aan het gezegende moment dat God me bevrijdde uit de kaken van de donkere twijfel of Jezus God was. Is Hij de Messias van Israël of bedrieg ik me als ik in Hem geloof? Ik pak mijn dagboek erbij en blader er in. Ik doe letterlijk wat Spurgeon schrijft:

Heb je je dagboek begraven? Ik smeek je, neem je boek van herinneringen weer in de hand. Denk aan dat gezegend uur, waarop de Heere je ontmoette. Ik ga terug naar 28 augustus.

28 september
Onverwacht heeft God mijn ogen geopend. Net als bij Saulus op weg naar Damascus. IK ZIE! IK ZIE WIE HIJ IS: MIJN HEERE EN MIJN GOD! 

Dit is de tekst die God ervoor gebruikte:

Ik ben de Wijnstok, u de ranken; wie in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt u niets doen. (Johannes 15:5)
Samenvatting:
  1. Geen heilige, geen profeet, geen apostel zou ooit zijn volgelingen hebben toegesproken en tot hen gezegd hebben: "Zonder Mij kunt u niets doen."
  2. Het is onmogelijk te denken, dat Jezus van Nazareth, indien Hij niet meer dan een mens was geweest, ooit deze volzin zou hebben kunnen uitspreken: "Zonder Mij kunt u niets doen."
  3. In deze zin hoor ik de stem van de Goddelijke Persoon, zonder Wie geen ding gemaakt is, dat gemaakt is.
  4. De majesteit van deze woorden openbaart de Godheid van Hem, die ze heeft uitgesproken.
  5. De IK BEN komt uit in het persoonlijke voornaamwoord MIJ en die aanspraak op alle macht omsluiert alleen de Almachtige. (Amen! Amen!)
  6. Deze uitspraak "zonder Mij kunt u niets doen" omvat zijn Godheid of zij betekenen helemaal niets.
  7. Laat we het hoofd buigen in plechtige aanbidding, en ons op die manier verenigen met de mensen rondom de troon, die kracht en heerschappij toeschrijven aan Hem, die op de troon zit en het Lam.” (... gedaan) 

9 oktober
Vanmiddag viel mijn oog op de tekst van mijn mok: Be still and know that I am God! (Psalm 46:10). Hij is een God die leeft! Die mij ziet. Hij is het Lam dat mijn duisternis wegdroeg. 

Want Ú doet mijn lamp schijnen, HEERE;
mijn God doet mijn duisternis opklaren.
Want met U ren ik door een legerbende,
met mijn God spring ik over een muur.

Vandaag doe ik de lampen van vroeger aan. Eigenlijk doet Hij het voor me (door Zijn Geest). Zie je de lampen flonkeren? Het is Zijn Licht in mijn duisternis.

4 opmerkingen:

  1. Oh yes Ariella! The Lord Jesus is God Almighty. One just needs to read this scripture in Isaiah 9:6 "For unto us a child is born, unto us a son is given: and the government shall be upon his shoulder: and his name shall be called Wonderful, Counsellor, The mighty God, The everlasting Father, The Prince of Peace." Jesus is called here the Mighty God, The Everlasting Father! He is the Father, He is the Son, and He is the Holy Ghost! What a wonderful revelation that is, and how wonderful to know that all that HE is can dwell in us through his spirit, Colossians 2:9,10 "For in him dwelleth all the fulness of the Godhead bodily.
    And ye are complete in him, which is the head of all principality and power." Praise God for this knowledge and understanding! Thank you for visiting my blog, what a joy it was to meet you, and I look forward to getting to know you better :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Zijn Woord is een licht op mijn pad en een Lamp voor mijn voet."
    Dank je wel Ariëlla voor dit bemoedigend stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien heb ik nog ter aanvulling dit:
    https://tegentlicht.com/2019/03/23/sleutelen-aan-de-authoriteit-van-yeshua/

    BeantwoordenVerwijderen