7 mrt 2018

5 mooie christelijke blogs (2)

Toen mijn kinderen nog jong waren volgde ik trouw allerlei blogs die ik leuk vond. Meestal blogs, over gezinsleven, chaotische mama's en christelijk geloof. Leuk om even te snuffelen tijdens het koffiedrinken.

MOOIE BLOGS

Langzamerhand vond er een verschuiving plaats in wat ik las. Ik lees andere blogs dan zo'n tien jaar terug. Onder dit leuke plaatje deel ik 5 mooie christelijke blogs die ik op dit moment graag lees. Wie weet breng ik je op een idee...

👉 Deel 1


MOOIE CHRISTELIJKE BLOGS:

  1. GELOOF IN ONTWIKKELING is de blog van Jantine Brouwer-Huisman. Ze is godsdienstwetenschapper als pedagoog. Dat betekent, schrijft ze zelf, dat haar interesse uitgaat naar projecten die zowel met geloof als opvoeding te maken hebben. Op haar blog kan je van alles vinden: van boekrecensies, tot informatie over bepaalde opvoedstijlen en praktische tips voor de geloofsopvoeding thuis. Deze blog heb ik nog maar pas ontdekt en staat nu in mijn leeslijst om te volgen.
  2. SEMAJA RAFU omdat ik geniet van de korte fragmentjes uit Miriams levensreisavonturen.  Mooie fotootjes en minischrijfsels. Precies zoals ze dat zelf in haar bio schrijft. Ze blogt al vanaf  2014 en ik vind het knap dat ze zo'n fijne sfeer op haar blog weet te houden. Gave teksten, echt waar! Ze zou een boekje uit moeten geven!
  3. ROAR OF LOVE is de blog van Thirza, moeder van twee dochters. Ze is onderwijsassistent en kunstenares en ik houd van haar blog. Ze schrijft heel persoonlijk, blijft heel dicht bij haar gevoel en deelt prachtige, soms ook ontroerende dingen. Even de tijd er voor nemen. Ik word rustig van haar stukjes.
  4. CREATOV.NL altijd anders, altijd verrassend. Wouter van der Toorn schrijft over dingen die hem inspireren: God, geloof, Jezus, kerk, internet, nieuwe media, Sociale Media, technologie en nog veel meer. Hij gebruikt een mooi lettertype en goede foto's. Fijn om te lezen daar.
  5. LOSSE FLODDERS UIT MIJN HERSENPAN is de blog van Kars en van mij mag hij iets vaker schrijven. Hij heeft het precies over de dingen die mij interesseren. Kars studeert Theologie aan de Protestantse Theologische Universiteit (PThU) te Amsterdam. Ook onder het kopje inspiratiebronnen staan mooie dingen.

⇒ In april wil ik nog 5 mooie blogs delen.

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat jij andere bloggers in het zonnetje zet. Ik lees/kijk met name bij 1 en 2 maar de derde ken ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het een leuke thema (iedere maand 5 blogs delen). Dank je wel Anne!

      Verwijderen
  2. Hey, wat een leuke verrassing zeg! Al maanden ben ik superlui in het bezoeken van andermans blogs (sorry!!!) en nu ineens zie ik dit:). Tof om te horen dat je van m'n blogje geniet! En bedankt voor die lieve woorden, doen me goed:)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn! Je hebt simpelweg een HEEL MOOIE blog! Ik wens je natuurlijk heel veel inspiratie toe. Kan ik dan lekker van meegenieten.

      Verwijderen
  3. All lovely blogs that are your current five ones, Aritha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, leuk om weer eens bij je te lezen!
    Haha, moest lachen om de 'chaotische mama-blogs'.
    Heb ook zoveel blogs geschreven (Bijbelfeest, en nog eentje) en gelezen in het verleden.
    Jouw 'Kostbaar' las ik ook altijd.
    Bijzonder is dat wel he, als je door de jaren heen kijkt, dat je interesse langzaam wat verschuift. Dat je over andere dingen denkt en leest en schrijft.. door wat God en het leven met je doet.

    Wens je veel mooie schrijf- en leesmomenten!
    Groetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen