8 mrt 2018

Simpele tip om Bijbeltekst te onthouden


Bijbelteksten onthouden is echt niet gemakkelijk. Gelukkig zijn er tips en trucs te vinden op het wereldwijde web. Sommige heel ingewikkeld. Andere helpend. 

BIJBELTEKST ONTHOUDEN

Ik deel vandaag mijn eenvoudige manier om een Bijbeltekst te onthouden. Je hebt er drie dingen voor nodig: 
  1. memoblaadjes 
  2. een pen. 
  3. een Bijbel.


Ik kies Johannes 11:25

Jezus zei tegen haar: "Ik ben de Opstanding en het Leven; wie in Mij gelooft, zal leven, ook al was hij gestorven." 

✔ Breek de Bijbeltekst in kleine stukjes 
✔ Verdeel ze over meerdere memoblaadjes 
✔ Schrijf de vindplaats ook op (leer uit je hoofd)
✔ Leer één blaadje tegelijk
✔ Leer steeds een nieuwe stukje
✔ Oefen door er een paar weg te laten


NEEM RUIM DE TIJD

Belangrijk: neem er ruim de tijd voor. Zeker weten dat het je beter lukt om een Bijbeltekst te onthouden als je er ontspannen mee omgaat. 

Tip: Geef de Bijbeltekst een plekje in je gebed!

2 opmerkingen:

  1. Writing the verse always helps me remember it. I like to display it on my refrigerator door. I also like to sing the verse back to the Lord. Thank you for your suggestion. God bless you.

    BeantwoordenVerwijderen