12 mrt 2018

Maak Hem blij met je liefde!

Bloed aan de deurposten. Een Joodse jongetje dat bang was dat zijn vader het vergeten was. En mijn eigen angst. 

Ik lag in bed en klemde de rand van de gehaakte sprei stevig in mijn handen. Ik hoorde vaag de stemmen van papa en mama, die beneden in de woonkamer zaten. Meestal werd ik er  wel rustig van maar vanavond niet. Ik moest aan het Joodse jongetje denken en zijn angst voor de doodsengel denken. Was hij veilig? Hoe veilig was ikzelf?

VERSTOPPEN

Ik stapte uit bed en trok het gordijn een klein beetje open. Ik tuurde naar buiten. Wat was het donker!  Mijn hart begon sneller te kloppen en ik dook mijn bed weer in. Kon ik me maar verstoppen voor de doodsengel. Alleen de eerstgeboren jongens moesten sterven. Maar mijn broertje was veel te lief. Die deed nooit zondige dingen. 

Ik wel...


Ik loog en ik vloekte. Ik was een kleine dief. Daarom kon het niet anders... of de doodsengel zocht mij...

Als ik deze herinnering lees, raakt het me hoeveel fantasie ik had als kind. En hoe bang ik was voor Gods heiligheid. Ik zag Hem als een Rechter zonder genade. Er was een nare duisternis aanwezig in mijn leven. 

Totdat... het Licht ging schijnen! (Kolossezen 2:13,14,15)

🌟 Het volk dat in duisternis wandelt, zal een groot licht zien. Zij die wonen in het land van de schaduw van de dood, over hen zal een licht schijnen. (Jesaja 9:1)
🌟 Ík, de HEERE, heb U geroepen in gerechtigheid, Ik zal U bij Uw hand grijpen, Ik zal U beschermen en Ik zal U (Jezus) stellen tot een verbond voor het volk, tot een licht voor de heidenvolken, om blinde ogen te openen, om gevangenen uit de kerker te leiden, uit de gevangenis wie in duisternis zitten. (Jesaja 42:6)
🌟 Jezus dan sprak opnieuw tot hen en zei: Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Johannes 8: 12)


MIJN LAM

Jezus kwam mijn donkerheid binnen, als het Lam van God.

Maar Hij is om onze overtredingen verwond,
om onze ongerechtigheden verbrijzeld.
De straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem,
en door Zijn striemen is er voor ons genezing gekomen.
Wij dwaalden allen als schapen,
wij keerden ons ieder naar zijn eigen weg.
Maar de HEERE heeft de ongerechtigheid van ons allen
op Hem doen neerkomen.
Toen betaling geëist werd, werd Híj verdrukt,
maar Hij deed Zijn mond niet open.
Als een lam werd Hij ter slachting geleid;
als een schaap dat stom is voor zijn scheerders,
zo deed Hij Zijn mond niet open.

Toen Hij mijn ogen opende, zag ik Hem, als mijn Lam. Zoveel mooier dan alle mooie dingen om mij heen. Zoveel mooier dan de natuur, dan het leven met mijn man, dan mijn kinderen. Er valt zoveel indrukwekkende schoonheid te ontdekken in Hem, dat ik er stil en klein van word. Deze God mijn God? Dat is het allergrootste wonder van mijn leven!


  • Geloven is zien op Jezus. Zien op Wie Jezus is. Zien op Jezus is dat je Hem voor ogen stelt, zoals Hij ons getekend wordt in het Evangelie en dat je dat overdenkt, dat je je erover gaat verwonderen, en dat je er blij van wordt en dat je al je geluk en al je rijkdom vindt in Hem (citaat: Prof. dr. Jan Hoek)


HEM BLIJ MAKEN!

Zonder Hem heb je plenty gelukkige momenten. Je maak mooie dingen mee. Maar het allergrootste geluk gaat je neus voorbij als je zonder Hem door het leven gaat. Echt geluk vindt je pas als je tot rust komt in Jezus en Hij al je zonden vergeeft. Hij zocht mij! Hij vond mij! Mijn God leeft! Eigenlijk wil ik nu nog maar één ding: Hem blij maken met mijn liefde!

7 opmerkingen:

  1. A wonderful testimony about our Savior, the Lamb of God. We sing a song that says, "Without Him, I would be drifting like a ship without a sail."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amen!
    O, dierbaar Lam van God, mijn Zaligmaker!
    Hij opent blinde ogen en maakte dode zielen levend.
    Dank voor deze deze rijke woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "And how afraid I was of God's holiness. I saw him as a judge without mercy. There was a nasty darkness present in my life."

    The truth parts the darkness. So many people believe the lie and the darkness, but the truth overcomes it all.

    Blessings to you, Ariella!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Ariella...thank you for sharing this! I enjoy your heart...and isn't Isaiah 42:6 such a wonderful verse? xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful! To make Him happy with my Love! I love that!! Thank you for these words today Ariella!! God Bless you!!!

    BeantwoordenVerwijderen