14 mrt 2018

Vlieg uitgeputte duif, vlieg!

Uit mijn dagboek:

De kinderen zijn naar school. Ik heb schrijftijd! Maar ik sliep vannacht slecht en krijg het niet voor elkaar om iets op papier te zetten. Het vervelendste is dat de ontmoedigende stemmetjes nu vrij spel hebben.

13-3-2018

Bewust wat gelezen vanmorgen. Ik linkte door naar een meditatie die ik via mijn email binnen kreeg. En God sprak:

Hij stak zijn hand uit, pakte haar en bracht haar bij zich in de ark. Genesis 8:9


Moe van haar omzwervingen keerde de duif eindelijk terug naar de ark, als haar enige rustplaats. Maar ze kon bijna niet meer. Het vliegen viel haar zwaar. Ze vloog zo ver als ze kon en ze had nog precies genoeg kracht om de ark te bereiken. Maar ze was moe om naar binnen te gaan. Misschien ook wel te bang. Ze stond op het punt om in het diepe water onder haar te storten. Maar...


HIJ BRACHT HAAR

Noach stond klaar om haar op te vangen. Let er op: Hij stak zijn hand uit, pakte haar en bracht haar bij zich in de ark. Spurgeon schrijft:

Zo zal jij, van God afgekeerde zondaar, ook ontvangen worden bij God. Keer terug! Vlieg uitgeputte duif, vlieg! Ook al denk je dat je zo zwart bent als een raaf door je zonden, keer terug naar de Verlosser. Iedere moment dat je wacht wordt je misère alleen maar groter. Je pogingen om jezelf geschikt te maken zijn alleen naar ijdelheid. Kom naar Hem zoals je bent. Keer terug, jij afkering kind. Jezus wacht op je. Hij zal Zijn hand uitsteken en je naar binnen brengen. Hij is de Ark waar je hart een thuis vindt. 


👩 En zo kwam ik weer Thuis!





Softly and tenderly Jesus is calling,
Calling for you and for me;
See, on the portals He’s waiting and watching,
Watching for you and for me

Refrain:

Come home, come home,
You who are weary, come home;
Earnestly, tenderly, Jesus is calling,
Calling, oh sinner, come home!

Oh, for the wonderful love He has promised,
Promised for you and for me!
Though we have sinned, He has mercy and pardon,
Pardon for you and for me.

7 opmerkingen:

  1. Ahh dit raakt mij heel diep. Het geeft woorden aan hoe ik mij heb gevoeld en wat ik van Hem mocht ervaren. Dank je voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. How wonderful it would be to see the white dove. I see beige doves around my neck of the woods, but never white. What a special and beautiful bird, indeed.

    ~Sheri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi en ontroerend stukje is dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aritha, thank you so much for sharing the piece from your diary and the devotion from Spurgeon. They fit so well together. And also, thank you for sharing the music video. What a peaceful blessing that was, my friend.

    BeantwoordenVerwijderen