22 mei 2018

10 mooie christelijke blogs

Vandaag heb ik de reacties van mijn lezers bekeken, die ik in de maand mei gekregen. Dank jullie wel! Al drie keer heb ik vijf mooie christelijke blogs gedeeld. Vandaag doe ik het anders.

IN HET ZONNETJE

Ik zet deze maand mijn meest trouwe "feedbackgevers" van de maand mei in het zonnetje. Wat was ik blij met jullie reacties.


1. HOBBYLOES is de blog van Loes. Ze vind het leuk om over haar hobby's te schrijven. Een tante zei op een keer tegen haar: "Wat je ogen zien dat maken je handen, je bent een echte hobbyloes". Dat vond ze toen zo leuk gevonden. Daarom gebruikt ze die naam voor haar blog. Ze is dol op koken en taarten bakken, handwerken (vooral haken), sieraden maken, tekenen en schilderen. En net al ikzelf reageert ze ook op buitenlandse blogs en buitenlandse bloggers geven reageren terug. Mooie blog. Dank je wel Loes, dat je regelmatig "terug" reageert. Dat waardeer ik enorm! Petje af voor jouw taarten!

2. DANDELION TEA is de blog van Sandi en ze omschrijft haar blog als een vriendelijk gefluister op het luidruchtige internet. En zo komt haar blog ook op mij over. Sandi blogt vanaf 2014 en haar onderwerpen zijn heel erg gevarieerd. En sterk door de eenvoud. Het lijkt er soms op dat ze alle onbelangrijke woorden doorgestreept heeft, zodat er iets overblijft dat klinkt als een klok. Maar... ze heeft ook mooie verhalen op haar blog. Ik zou Sandi beter willen leren kennen. OK, Sandi, dank je wel voor je reacties op AL mijn blogs. Jouw blog is precious voor mij

3. ANNDERVERHAAL is de weblog van Anne. Neem alsjeblieft een kijkje daar. Anne weet met haar woorden altijd een gevoelige snaar bij mij te raken. Zelf schrijft ze dit: "Mijn blog is een prachtig middel om zowel het simpele te delen als diepere zaken des levens. Een manier om ons minder alleen te voelen op een wereld die vol is van mensen, die in zekere zin allemaal in hun eigen wereldje zitten. Soms voelt dat wereldje meer als een eiland aan. Door een blog kan je dan een brug bouwen. Je nodigt de lezer uit om via die brug een kijkje te nemen in jouw leven." Anne, jouw reacties hebben altijd inhoud en dat vind ik bijzonder. Dank je wel.

4. LILY VALLEY is de kleurrijke blog van Karen. Ik lees erg graag bij haar omdat ze zo'n fijn lettertype gebruikt en omdat haar Engels gemakkelijk te vertalen is. Ze schrijft over haar familie, over herinneringen, ze deelt natuurfoto's en ze stelt Jezus centraal. Daarnaast heeft ze echte belangstelling en reageert ze terug als ik bij haar een opmerking schrijf onder haar blogbericht. Ik vind het heel wonderlijk om hetzelfde geloof te delen en zusters in Christus te zijn. Dank je wel Lily, voor je bezoekjes aan mijn blog!

5. CHALLA AND CHERRY BLOSSOM is een blogger uit Japan en haar naam is Shayndel. Ik denk dat jullie allemaal wel weten waar challa voor staat. Challa is een gevlochten brood dat op de sjabbat wordt gegeten. HIER deelt Shayndel er een mooie foto van. Ze heeft dat brood zelf gebakken. Op de achtergrond zie je de Japanse kersenbloesem. Ze schrijft over de Joodse feesten, ze deelt vrolijke tekeningen en maakt je ook wijzer over het leven in Japan. Dank je wel Shayndel voor je mooie blog. En voor je reacties op mijn berichten. Heel bijzonder voor mij.

6. COTTAGE BY THE SEA van Annie is een verfijnde blog waar ik erg van geniet. Annie reageert zowel op deze blog als op mijn fotoblog dus ja... Ze is een artiest, woont aan de kust (prachtige zeefoto's). Ze is ook een parfumliefhebber en volgens een stukje in haar sidebar studeert antropologie, theologie en archeologie. Ze wisselt nogal eens van header en die tekent ze zelf. Annie dank je wel voor het delen van jouw mooie wereld.

7. ELKE DAG IS EEN GESCHENK is de blog van Carlien.  Iedere nieuwe dag ontvang ze als een geschenk van God en op deze blog deelt ze gedachten, emoties, belevenissen en gezinsmomenten. Al heb ik geen kinderen meer die werkjes maken, geniet ik erg van de gezinsmomenten die ze beschrijft. Maar ook de stukje over heiligmaking en geloof! Daar heb ik wat aan. Natuurlijk bekijk ik met belangstelling haar tuin - en planten foto's. We hebben dezelfde belangstelling: heel leuk. Dank je wel Carlien, voor je bezoekjes aan mij.

8. CLOSED DOORS, OPEN WINDOWS is de blog van Pamela. Zij volgt ook mijn beide blogs. Ga gerust eens kijken op haar blog. Het is een plaats van hoop, aanmoediging en avontuur. Ze vindt het fijn als je de tijd neemt om haar blogs te lezen over haar zegeningen en angsten, mislukkingen en triomfen uit het verleden. Deze blog lees ik zelf heel erg graag omdat. Pamela heeft heel wat meegemaakt. Ergens deelt ze Hebreeën 10:24 "En laten wij op elkaar letten door elkaar aan te vuren tot liefde en goede werken." Ze doet dat echt door middel van haar blog. Dank je wel Pamela, voor je bezoekjes hier en op mijn Frozen Moments.

9. ONDERWEG is de blog van Daniëlle. Zij schrijft: "Het mensenleven is een reis die begint in de wieg en eindigt in het graf, ONDERWEG mogen we leren te genieten van die reis, voor mij is dat best een uitdaging. Voel je vrij een stukje met me mee te lopen." Neem eens een kijkje op haar geloofsblog. Het is zeker de moeite waard. Ze schrijft over boeken waar ze wat aan gehad heeft en over Gods hand in haar leven. Mooie persoonlijke stukjes om je over te verwonderen of langer over na te denken. Dank je wel Daniëlle. Ook voor je reactie op mijn andere blogs. Heel fijn.

10: MY DAILY WALK IN GRACE van Tracy. Een prachtblog waar ik veel aan heb voor mijn persoonlijke ontwikkeling op het gebied van het christelijke geloof. Ik houd van haar Bijbelse berichten. Hoewel ik haar een poosje uit het oog verloren was, ben ik weer begonnen met het volgen van haar blog. Lang geleden volgde ze mij op mijn oude blog Kostbaar. Ik weet niet of ze zich dat nog herinnert. Tracy woont in Zuid-Afrika en ze schrijft in het Engels. En ze is een (bijna geobsedeerde) blogger, zegt ze zelf. Ga eens bij haar om te hoekje kijken. Tracy bedankt!

  • Een andere keer hoop ik nog een rijtje '"feedbackgevers" in het zonnetje te zetten!

17 opmerkingen:

  1. Hee, ik sta er tussen - dankjewel! Ben benieuwd naar de anderen. Alleen Engelstalig vind ik een beetje moeilijk. Ben beter in Duits ;-)
    Fijne dag Aritha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede oefening voor jou :-) Zijn er ook Duitse geloofsblogs die je volgt? heb je linkjes?

      Verwijderen
  2. Dank je wel Ariëlla, hier kom ik weer waardevolle blogs tegen. Ga ze op m'n gemak bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat vermoedde ik al. Dat je ook even naar de anderen zou kijken!

      Verwijderen
  3. Heeee, dankjewel Aritha! Fijn om zoveel mooie blogs hier bij elkaar te zien, ik ga er zeker een aantal volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor de vermelding en je beschrijving!😊

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Aritha, thank you so much for mentioning my blog. I have not blogged as much over the last year or so but am determined to get back into it with more commitment. I have missed the bloggy community and I am glad that we still connect. Thank you for always visiting and commenting, it means the world to me.
    God bless
    Tracy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thank you much for introductions to new blogs and I am happy that you enjoy my blog :).
    I will visit the other blogs now too!
    I hope your day is happy. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thank you Aritha! I am always happy to know you and your blog too!! It was so kind of you to mention and include my blog!! Blessings and Love!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor je vermelding, wow wat lief.
    Ik ga ook even bij de andere snuffelen 👍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ♡ Ik vind het gewoon zo goed van jou, Danielle, dat je reageert op anderen. Zegt heel veel over wie je bent. Het zal ook anderen helpen om je blog te vinden!

      Verwijderen