24 mei 2018

WAPENRUSTING | Compleet bewapend! (1)

Iemand stelde een  paar weken terug heel goede vraag. Die luidde ongeveer zo:

Doet de wapenrusting Gods aan! 
Iedere dag weer? Wat doet u?
Ik trek hem nooit uit. (Efeze 6:13)

DE HELE WAPENRUSTING

De vraag raakte me. Ik pakte de Bijbel erbij en kwam er achter dat de nadruk voor mij ligt op het woordje hele. "Neem de hele wapenrusting van God aan." Want als ik me alleen zou bekleden met het borstharnas van de gerechtigheid maar het schild van het geloof niet bij me zou hebben, zou ik zeker het onderspit delven. En zonder mijn helm van de zaligheid krijgt de satan vrij spel om zaadjes van twijfel in mijn denkwereld uit te strooien.


VRAGEN OVER WAPENRUSTING

Ik kwam erachter dat ik heel weinig (praktische) kennis  over deze tekst paraat had. Vaag wist ik wel wat dingen. Maar...

  • hoe trek ik de geestelijk wapenrusting aan? 
  • wat betekenen de verschillende uitrustingsstukken?
  • hoe gebruik ik die in de praktijk van het geloofsleven?
  • wat betekent de dag van het kwaad in Efeze 6:13
  • wanneer ben ik het meest kwetsbaar als gelovige?
  • etc  


HOE MEER IK ME VERWONDER

Ik ging op onderzoek uit. Wat ik leer wil ik heel graag delen op mijn blog, als naslagwerk voor mezelf. Het is echt zo: hoe meer ik onderzoek, hoe meer ik me erover verwonder dat God ons zo'n geestelijke wapenrusting gegeven heeft! Ik spreid de blogs uit over een paar maanden. Leuk als je mee wilt lezen. Of dingen deelt over dit onderwerp, bijvoorbeeld: artikelen, boeken, citaten.

Neem daarom de hele wapenrusting van God aan, opdat u weerstand kunt bieden op de dag van het kwaad, en na alles gedaan te hebben, stand kunt houden. Efeze 6:13

7 opmerkingen:

  1. We can not stand firm without having the WHOLE armor behind us. This is something we learn as we mature in Christ. Peace and blessings to you and yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leerzaam onderwerp Aritha, dat ga ik graag volgen. Zo mooi: "Ik trek hem nooit uit." Dat vind ik nou echt een eye-opener. Als je hem aanhoudt, dan hoef je hem ook niet meer aan te trekken. Hoe simpel, maar waar! Dankjewel voor het delen van wat jij mag leren. Ik leer graag met je mee. Groetjes van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook benieuwd. Veel zegen gewenst met het schrijven. Ik ga graag met je mee op de geestelijke (wapenrusting) reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Armor of God is an interesting topic and one that requires much thought.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een belangrijk onderwerp, herkenbare zoektocht ook, zo belangrijk om je bewust te zijn en blijven van God ons gegeven heeft en hoe hart we die wapenrusting nodig hebben.
    Ik wens jou een bijzondere, diepe en rijke zoektocht toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie bewustwording, zegen bij je wandel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ♡ Channa, Danielle, Annie, Anne, Anja en quietspirit...thanks for your encouraging comments. Het bemoedigt me om (echt) te beginnen met het schrijven van de eerstvolgende stukje.

    BeantwoordenVerwijderen