3 mei 2018

De schat in aarden vaten

Uit mijn dagboek:

Ik dank God voor al het moois in mijn leven. Maar tegelijk voel ik me zo intens verdrietig over alles wat niet mooi is.

ZO DUBBEL!

Zo dubbel kan ik me voelen! Rijk gezegend en treurig tegelijk. Dankbaar dat God mijn God is. Maar verdrietig dat ik niet meer zo sterk ben. Toen ik daarover mijn hart luchtte zei mijn man dat hij een mooi stukje voor jou had. Hij zou het e-mailen en dat deed hij.


  • Het was een Luther-citaat van DEZE site. 


Maar wij hebben deze schat in aarden kruiken, opdat de allesovertreffende kracht van God zou zijn en niet uit ons. (2 Korinthe 4:7)

LUTHER-CITAAT

Wij dragen een grote schat in een zwak vat. Die schat is het evangelie of nog concreter - Jezus Christus -  maar wij zijn zwakker dan een pot bij een pottenbakker. Zo'n pot is maar een zwak ding en hij is spoedig gebroken. Dan wordt alles vermorst wat er in zit en dat is precies wat de duivel wil doen als hij merkt wat een schat aan geloof er in jouw armoedige potje bewaard wordt. Dan zegt hij: Ik zal je potje stukslaan. Jij hebt een grote schat en die ik je zal ontnemen... je bent maar een arm en ellendig potje.

GODS EIGENDOM

Godzijdank zal de duivel niet één van die arme ellendige potjes in zijn vingers krijgen. Ze zijn voor een hoge prijs gekocht met het bloed van Jezus Christus en daardoor het eigendom van de God van Israël geworden. En niemand zal ze uit Zijn hand rukken.
"Mijn schapen horen Mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij. En Ik geef hun eeuwig leven; en zij zullen beslist niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit Mijn hand rukken." (Joh. 10:27-28)

👉 Helemaal geen arme ellendige potjes toch? Zijn kracht wordt in zwakheid volbracht. Vertrouw Hem nu maar. Hij zal je nooit begeven en je niet in de steek laten.

6 opmerkingen:

  1. Mooi! En God weet dat we zwak zijn. Hij prijst in openbaring de gemeente: en u hebt kleine kracht maar hebt Mijn woord bewaard.
    Dat is bemoedigend he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah! This is such good news! Thank you for sharing this story today with us. "His strength is made perfect in weakness!!" Praise God from a weak pot!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thank you for this timely message. I needed the reminder. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen

  4. En niemand zal ze uit Zijn hand rukken. Dat is mooi, Aritha. Het betekent alles.

    Mooi... :)

    BeantwoordenVerwijderen