12 mei 2018

Een plant in Zijn hand.

Op zoek naar een plek voor het lokdoosje tegen mieren, ontdekten we bladluis in onze rozenstruiken. Als een goede tuinman zocht mijn man gelijk naar een manier om het ongedierte weg te krijgen van de knoppen en jonge uitlopers.

WIJZE TUINMAN

Ik dacht aan het stukje van C.H. Spurgeon dat ik gisteren las: 

Ik geloof, dat elke bloem in een tuin, die door een wijze tuinman wordt verzorgd, zou kunnen verhalen van de bijzondere zorg die de tuinman eraan besteedt. Voor de dahlia doet hij wat hij niet doet voor de zonnebloem. Voor de roos is iets anders nodig, dat niet wordt gevraagd voor de lelie. En de geranium vraagt de aandacht, die niet aan de kamperfoelie wordt geschonken. Elke bloem krijgt van de tuinman een bijzondere behandeling. (Bron: Woorden voor elke dag)


HIJ REINIGT

Gods liefde voor Zijn "plantjes" is zoveel groter dan die van mijn man voor onze struikrozen. Gods hart stroomt over van genade. Hij heeft ons meer lief dan wij onszelf liefhebben. Juist daarom wil Hij het ongedierte in ons leven weghebben. Want kent de verwoestende invloed ervan. 

Elke rank die in Mij geen vrucht draagt, neemt Hij weg; en elke rank die vrucht draagt, reinigt Hij, opdat zij meer vrucht draagt. U bent al rein vanwege het woord dat Ik tot u gesproken heb.

Hij reinigt. Daar is er onvermoeibaar mee bezig. Lees wat ik over het SNOEIPROCES schreef op mijn andere blog.


EEN PLANT IN ZIJN HAND

Ben je tot geloof gekomen en treft Hij ongedierte aan in je leven dan doet Hij er wat aan. Hij brengt je ermee op de plek waar je hoort: aan Zijn voeten. "Elk plantje krijgt van Hem een bijzondere behandeling. Voor de dahlia doet hij wat hij niet doet voor de zonnebloem. Voor de roos is iets anders nodig, dat niet wordt gevraagd voor de lelie. En de geranium vraagt de aandacht, die niet aan de kamperfoelie wordt geschonken. "

Hemelse Tuinman, ik kom tot U. Ik voel me zo onheilig. Ik schaam me voor het ongedierte dat ik vanbinnen ontdekte. Het ruïneert de vreugde die U gaf. Het neemt de vrede weg. Ik liet 't oogluikend toe maar nu kwelt het me de hele dag. Doorbreek mijn ongeloof en help me af van mijn zondige gewoontes. Plant Uw Woord dieper en laat het rijke vrucht dragen voor U. Gun leven aan mijn ziel, Heere God. Ik weet dat U me snoeit. Dat doet zo'n pijn. Wees alstublieft bij mij. Laat me groeien en bloeien voor U. Want ik heb U lief, Heere Jezus. En ik weet dat niemand me uit Uw doorboorde handen kan rukken. Kom snel en help me. Amen.

6 opmerkingen:

  1. Dit komt op tijd, Aritha! Mijn man plant vandaag rozenstruiken voor mij. Een daarvan is om een ​​struik te vervangen die hij te veel heeft gesnoeid. Het verdorde. God snoeit ons beter dan dat, gelukkig! Vertrouw hem. Bedankt voor het mooie bericht. God zegene je.

    Ik doe dit met Google translate! Mijn excuses als er fouten zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely pictures of the rose.
    I like the thought of God as a gardener.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Aritha, I love this analogy of God the gardener. Great post!
    God bless
    Tracy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie post Aritha, goed om de dag mee te beginnen en te weten dat God snoeit, daar waar nodig is, wat je zelf niet zou doen, maar God kent je hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beide blogs zijn mooi en spreken me aan. Ik vind God heel vaak terug in Zijn schepping en er liggen veel voorbeelden in de natuur besloten.

    BeantwoordenVerwijderen