30 mei 2018

Kralen die stralen

Toen ik vorige week mijn kamer inliep, viel me iets op aan de kraaltjes die onderaan het verduisteringsgordijn hingen. Kijk maar mee op de foto hieronder. Een gedeelte van de rij hing in het donker en een ander deel hing in het licht. Ik stond er even naar te kijken en dacht: hoe groot is het verschil tussen donker en licht! Wat maakt licht ALLES anders... De kralen waar de zon op scheen lichtten vrolijk op en leken wel lampjes in het donker! Ze straalden. De anderen niet.

👉 Ik dacht aan wat Jezus zegt over Zichzelf:

Ik ben het Licht van de wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (John 8:12)



Op Instagram schreef ik erover en vroeg me af:

  • Wandelen we in de duisternis
  • Leven we in het licht? 
  • Welke rol speelt Jezus in ons leven? 

HOE LIEFDEVOL  

Wat mezelf betreft: Hij heeft me getrokken uit de duisternis tot Zijn wonderbaar licht. Wat een God. Wat een genade en wat een liefde! Iemand reageerde op Instagram met deze woorden: Hoe liefdevol is Jezus. Daar zeg ik AMEN op. Jij ook?

Want u was voorheen duisternis, maar nu bent u licht in de Heere; wandel als kinderen van het licht... en beproef wat de Heere welbehaaglijk is. En neem niet deel aan de onvruchtbare werken van de duisternis, maar ontmasker ze veeleer. Want wat heimelijk door hen gedaan wordt, is te schandelijk om zelfs maar te vertellen. Maar al deze dingen komen openbaar als ze door het licht ontmaskerd worden; want al wat openbaar maakt, is licht. Daarom zegt Hij: Ontwaak, u die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. (Efeze 4)
.

9 opmerkingen:

  1. I want to show forth the praises of Him who has called us out of darkness into His marvelous light. 1 Peter 2:9 This is a lovely illustration, Aritha. I am so blessed by your posts. Thank you

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awake, O sleeper, amd rise from the dead. The light of Christ rises upon you.
    Jesus is real!

    Ontwaak, o slaper, en kom op uit de dood. Het licht van Christus staat op je.
    Jezus is echt!


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Things in the light are good so we should always stay in the light.
    What a good illustration of God's light

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto en gelijkenis. Om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I've been reading the book of John and it seems every day I get this message. Jesus proclaims He is the light and his followers will walk in light. I like your illustration too. We are so blessed to know the true light of the World! God bless you, my friend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie vergelijking. Van nature zitten we in het donker, maar Jezus maakt het licht, zoals bij Paulus, hem omscheen een fel licht, tot zijn behoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "But if we walk in the light, as he is in the light, we have fellowship with one another, and the blood of Jesus his Son cleanses us from all sin.: 1 John 1:7 (ESV) One of my favorite verses.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja Amen ook mij heeft Hij geyrokken uit de duisternis in Zijn licht

    BeantwoordenVerwijderen