20 jul 2018

ALS ONZE GOD DEZELFDE IS...

Ik lees een boek van J.I. Packer. Op de achterkant staat:

Een parelsnoer van korte studies over grote werken. Een boek over het verlangen naar, het liefhebben van en het zoeken van God. 

WIE IS HIJ?

Ik lees dit boek vooral om meer over God te leren. Wie Hij is in al zijn majesteit. Ik weet er zo weinig van. Zijn karaktereigenschappen. Er valt zoveel te ontdekken en te bewonderen.


Dit schreef ik vanmorgen over in mijn schrift:
  1.  Alles ligt in Gods hand. Mijn leven, mijn gevoelens, mijn... Hij heeft onbeperkte heerschappij over heel zijn schepping. Ondanks alle nadruk op de werkelijkheid van Gods persoonlijke zorg voor Zijn kinderen verliest de Bijbel nooit de majesteit van God uit het oog. 
  2. Zijn aanraking heeft nog dezelfde kracht als vroeger. Nog steeds is het waar dat ‘Hij volkomen kan behouden wie door Jezus Christus tot Hem gaan. Nog steeds is het waar dat Hij altijd leeft, om voor hen te pleiten.
  3. Jezus Christus is gisteren en heden nog dezelfde

Als onze God dezelfde is als die van de gelovigen uit het Nieuwe Testament hoe kunnen we dan genoegen nemen met een mate van christelijk leven, dat zo ver beneden dat van de gelovigen uit het Nieuwe Testament staat?

2 opmerkingen:

  1. I enjoyed this post SO much, my friend...especially #2 and #3. I think sometimes when we read of the things that Jesus did in His ministry while He was here on earth that we forget that He is still quite capable of doing the same now because He IS the same yesterday, today and forever! Thank you, Aritha, for sharing this!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jesus IS the same for all people at all times. What I see as the issue is some humans have watered down God's Word.

    BeantwoordenVerwijderen