24 jul 2018

DRINK DAN!

Op mijn Insta plaatste ik deze week dit berichtje:

Toen we gisteren terug liepen naar de auto zag ik in het verdorde gras deze dappere bloemen hun kopje omhoogsteken. Mooi hè. Ik ging er voor door de knieën om ze even te fotograferen.

LEEUWENTAND

Ik dacht eerst dat het paardenbloemen waren maar van dichtbij zagen ze er anders uit. Iemand op Insta opperde Leeuwentand. Het was zo bijzonder om deze frisgele bloemetjes te zien op de kale vlakte.


Op mijn Instagram schreef ik dit erbij:

Bloeien op een verschroeide aarde. Iets van Gods eigenschappen reflecteren in een dorre periode van je leven. Tevreden zijn in moeilijke omstandigheden. Kan dat? Deze kleine zonnetjes bemoedigen me. Ja, het kan! Er is fris water te krijgen, waar je dan ook bent. En wanneer dan ook. Omdat God leeft. Nieuwe levensmoed, kracht om een nieuwe dag door te komen. Het groeit niet vanuit zichzelf in je tuintje. Maar het is wel gratis te krijgen. Sla de wortels van je leven diep uit in Jezus Christus, de Bron van levend water. 


JEZUS'  WOORDEN

Op de laatste, de grote dag van het feest, stond Jezus daar en riep: "Als iemand dorst heeft, laat hij tot Mij komen en drinken. Wie drinkt van het water dat Ik hem zal geven, zal in eeuwigheid geen dorst meer krijgen. Maar het water dat Ik hem zal geven, zal in hem een bron worden van water dat opwelt tot in het eeuwige leven." (Joh. 7:37, 4:14)

DRINK DAN!

Als je niet wilt verdorren zoals het gras dat ik om me heen zag: DRINK DAN! Ga naar de Bron van levend water. Ga naar Jezus. Hij is het die het water geeft dat blijft stromen: altijd fris en altijd krachtig. 

5 opmerkingen:

  1. Love your post,and encouragement, amen!❤️
    the refreshing that comes from drinking of the Living Water from Yeshua!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love being able to see something in nature like that and aligning it to a spiritual truth. You did a lovely job of it here, Ariella.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi! Jezus is de Bron des Levens die nooit opdroogt!

    BeantwoordenVerwijderen