4 aug 2018

Kijk elk uur even naar de bergen!

Er was eens een drukke, christelijke vrouw die met plezier werkte aan het nakijken van manuscripten. Ze kreeg veel last van haar ogen. Het werd zo erg dat ze toch maar een afspraakje met de oogarts maakte. Ze vertelde hem dat ze dacht dat ze een nieuwe bril nodig had. Tot haar verbazing was de oogarts het niet met haar eens. "Je hebt geen nieuwe bril nodig, maar rust voor het oog!"

ONMOGELIJK!

"Dat is onmogelijk!" riep ze uit. "Ik heb zoveel werk te doen. Ik zit heel de dag aan mijn bureau te schrijven, te lezen, me voorover te buigen om het goed te zien."


De oogarts vroeg haar waar ze woonde en ze vertelde hem dat ze het volle zicht op de Blue Ridge Mountains had. 

KIJK NAAR DE BERGEN

"Ga dan naar huis," zei hij toen. "Doe je werk zoals altijd, maar kijk elk uur even naar de bergen. Die verre blik zal je ogen tot rust brengen na een paar uur correctiewerk.

Ik sla mijn ogen op naar de bergen
vanwaar zal mijn hulp komen?
Mijn hulp is van de HEER
die hemel en aarde gemaakt heeft.

THE FAR - AWAY LOOKS

Dat is wat zondagen zijn voor. The far-away looks. Dat hebben we allemaal nodig. Een goede les voor alle drukke mensen.

Vrij naar anekdote Dr Miller

13 opmerkingen:

  1. The Blue Ridge Mountains are not very far from here. I need to look at them too.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi verhaal. Die neem ik mee deze dag in. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thank you for this message. I will remember it always.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Great story and yes, looking off to the distance can really do the eyes a lot of good!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful scripture and picture of the mountains and advice for looking up to the mountains!! Sounds like a good presciption!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit raakt mij. Zo vaak wil ik oplossingen zo der zelf er iets voor te veranderen,verbeteren voor wat betreft de grenzen van mijn lichaam.... Pak de verre blik. Ook wel voor de lange termijn.... Ook wel omhoog naar Hem die hulp geeft.

    Dank je voor het delen! Mooi en leerzaam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. A lovely story...and would the girl in the story be anyone I know? The Blue Ridge Mountains are not that far away. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Ik moet bij die verre blik zo denken aan onze toekomst, het eeuwig bij de Heere zijn. Alles is zo betrekkelijk als we denken aan de eeuwigheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wonderful thoughts! Thank you Aritha ๐Ÿ˜Š

    BeantwoordenVerwijderen