31 jul 2018

HIJ ZIET HET WEL...

U hebt mijn omzwervingen geteld; doe mijn tranen in Uw kruik. Staan zij niet in Uw register? (Psalm 56:9)

Jezus hoort
mijn tranen
als een gebed


HIJ ZIET HET

God ziet het wel. De dingen die zoveel zorgen geven, die zoveel tranen veroorzaken. Hij bewaart mijn tranen. Ze staan in Zijn boek. Ze zijn allemaal door Hem benoemd naar hun aard, hun maat en duur. Ze worden door Hem opgemerkt en geteld. 

👉 Hij ziet het wel! Ook al dacht ik van niet.


En zij gaf de HEERE, Die tot haar sprak, de naam: U bent de God Die naar mij omziet! Want zij zei: Heb ik hier dan Hem gezien Die naar mij omgezien heeft? (Genesis 16:13)

Daarom, hoe kostbaar zijn mij Uw gedachten, o God,
hoe machtig groot is hun aantal. Zou ik ze tellen? 
Zij zijn talrijker dan korrels zand; ontwaak ik, 
dan ben ik nog bij U.

9 opmerkingen:

  1. Mooi en bemoedigend, dank je wel! Fijn weer eens iets van je te lezen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amen - thank you for a needed and encouraging word.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, zo bemoedigend dat Hij alles van ons weet ... ons verdriet, onze tranen, onze verlangen. Dank je wel. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful words, encouraging words. Peace and Blessings to you and yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aritha, thank you for this reminder of how precious our tears are to God. It has not been more than 15 minutes ago than I reviewed this very same verse. You are such a blessing.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige en bemoedigende woorden, goed om nog eens terug te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank zo is het. Op het moment zie het sons niet maar later wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He treasures our tears and counts them, so wonderful is our God.

    BeantwoordenVerwijderen