3 sep 2018

Als Hij ons ontmoet bij de wasmachine

Uit mijn dagboek

vrijdag 09-09-16

'Mam, waar zijn mijn sokken?',  vroeg mijn dochter op maandagmorgen. 'Ik heb echt helemaal niets meer.' Ik wist onmiddellijk waar ze waren. Ze lagen op een hoopje te wachten tot die vervelende wasmachine het weer deed.

KAPOTTE WASMACHINE

Mijn dochter baalde natuurlijk heel erg. Ze trok toen maar sokken van iemand anders aan. Zucht. Kapotte wasmachine, vieze sokken en een uitpuilende wasmand.


GLINSTERINGEN

Mijn vriendinnen werkten mijn handdoeken weg. Oké, ik stop over die wasmachine van mij. Want ik wil heel graag het moois delen dat ik deze week gelezen heb in het mooie boek: Glinsteringen van genade. Deze Bijbeltekst staat centraal in het hoofdstuk: "En zie, Ik ben met u al de dagen, tot de voleinding van de wereld. Amen!"

Hij is niet afwezig in ons lawaaierige, chaotische leven. Hij is bij ons tot het einden van de wereld. En als dat waar is, dan is Hij ook bij ons tot het einde van onze autorit. Hij is bij ons als de koelkast leeg is terwijl we pas over vier dagen weer boodschappen kunnen doen. Hij is bij ons tot het einde van die lange nacht opzitten met een huilende baby. Hij is bij ons tot het einde van een feestje waar we liever niet waren geweest of dat we liever niet hadden gegeven, om welke reden dan ook. Hij is bij ons tot het einde van een hectische ochtend waarop van alles gebeuren moet. Hij is bij ons, zelfs tot het einde van een vreselijke dag waarop niet leek te gaan zoals gepland. ~ Glora Furman


Dit veranderde de manier waarop ik reageerde op onze wasmachine. Zijn aanwezigheid laat geen ruimte over voor zelfmedelijden toch?

Trouw verschijnt. En dit is het werk van onze God, als Hij ons ontmoet bij de wasmachine, in de rij van de supermarkt of waar dan ook.

Wat een kostbare glinsteringen van Zijn genade!
Om te geloven dat Hij er is in de chaos.

12 opmerkingen:

  1. The Lord your God in your midst,
    The Mighty One, will save;
    He will rejoice over you with gladness,
    He will quiet you with His love,
    He will rejoice over you with singing.
    Zephaniah 3:17
    Thank you, Aritha, for this encouragement.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sometimes, it is hard to remember that God is with us. We have to go on faith and believe He is there by our side. When we reflect on what He has done for us in the past, we can continue on with the things at hand and the things that await us in our future. Peace and Blessings.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We need to grasp that with our whole being! "God is with us in the chaos!" Beautiful thought! Beautiful truth!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Aritha, such a practical post to demonstrate how we should not let "stuff" get us down. Great post, very encouraging when the day seems full of little worries.
    God bless
    Tracy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you, Aritha. I needed that. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi hé! Hij is met ons, altijd en overal. Wat is het nodig daar telkens weer aan herinnerd te worden. Die het beloofd heeft is getrouw!! Gods zegen!
    Hartelijke groet, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, dankjewel, wat vergeten we dat snel hè....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. You are so Aritha. Amen and God bless.

    BeantwoordenVerwijderen